Volkswagen Polo AW 1.0 TSI DSG

Hi allemaal,
Ik ben sinds vandaag lid op dit forum na een paar weken meegelezen te hebben.

Ik wil binnenkort een 2e hands Volkswagen Polo aanschaffen en vraag me af of er specifieke punten waar ik op moet letten bij het aankopen?

Zijn er bv. specifieke punten die vaak kapot zijn oid? Waar kijken jullie naar als je een Polo AW aan zou schaffen.

Qua opties weet ik wel precies wat ik wil hebben dus dat zorgt er wel voor dat ik gericht kan zoeken. Ik ga voor een 95pk benzine dsg versie met parkeerassistent, climat control, navigatie en carplay
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
Welkom op het forum. Ik kijk vooral dat het geen import auto is, daar blijf ik van weg. Als het een jonge auto is, wil ik dat de onderhoudshistorie bekend is. Verder zou ik een Polo AW met meer dan 3 a 4 eigenaren, ook laten staan. Kijk of er kleurverschil is in de delen van de auto en of de naden kloppen. Succes!
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel en MaartenAW
Welkom op het forum. Ik kijk vooral dat het geen import auto is, daar blijf ik van weg. Als het een jonge auto is, wil ik dat de onderhoudshistorie bekend is. Verder zou ik een Polo AW met meer dan 3 a 4 eigenaren, ook laten staan. Kijk of er kleurverschil is in de delen van de auto en of de naden kloppen. Succes!
Bedankt voor je reactie! Waarom geen import?
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
De kans op een niet kloppende kilometerstand is groter bij een import auto, dan bij een in NL geleverde auto. Kans dat de auto een schade verleden heeft is bij een import auto groter. Als je een import auto ooit ergens wilt inruilen of te maken krijgt met dagwaarde uitkering door de verzekering, kan het zijn dat je er minder voor terugkrijgt. Dat laatste heb ik zelf ondervonden toen onze dochter, haar 10 jaar auto met 50.000km totaal los reed. Doordat de lage km.stand aantoonbaar was door N.A.P. kreeg zij 2 jaar na aanschaf, op €500,00 na haar aanschafwaarde terug. Met een importauto had ze dat bedrag zeker niet ontvangen.

Bedrijven die adverteren zonder dat het kenteken zichtbaar is, zijn altijd import auto's en blijf ik ook weg. Zoals bijvoorbeeld deze hier onder.


Heb je twijfels over de aanschaf van een import auto, zoek het kenteken dan op, op de site van het RDW en kijk hoeveel BPM er is betaald bij het invoeren van de auto. BPM wordt betaald over de taxatiewaarde van de auto op het moment van invoeren. Onderstaande Polo vind ik bijvoorbeeld zeer verdacht, toen hij ingevoerd werd, was hij 6 maanden oud. Er is maar €394,00 aan BPM betaald. Dat komt omdat hij een veel lagere taxatiewaarde had, misschien had de auto dus een flinke schade. Het is allemaal niet te bewijzen en er zullen ook wel uitzonderingen zijn, maar waarom zou je de gok wagen?

Schermafbeelding 2021-01-01 om 21.26.12.png
 

Bijlagen

  • fullsizeoutput_6ad.jpeg
    fullsizeoutput_6ad.jpeg
    19.3 KB · Weergaven: 30
  • fullsizeoutput_6ae.jpeg
    fullsizeoutput_6ae.jpeg
    17.6 KB · Weergaven: 32
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Welkom op het forum. Ik kijk vooral dat het geen import auto is, daar blijf ik van weg. Als het een jonge auto is, wil ik dat de onderhoudshistorie bekend is. Verder zou ik een Polo AW met meer dan 3 a 4 eigenaren, ook laten staan. Kijk of er kleurverschil is in de delen van de auto en of de naden kloppen. Succes!
Dit is dus de reden waarom ik uiteindelijk toch van de dealer heb gekocht, heel marktplaats zat letterlijk vol met ex-schade autos, aanzienlijk lage BPM, auto net 1-2 maanden geïmporteerd en willen direct al verkopen met als reden "gezinsuitbreiding", kleurverschil te bekennen, leugens die achteraf verschijnen na een meting van de autolak met een lak dikte meter.

Ik adviseer je om gewoon te kijken bij een BOVAG bedrijf, en afstand nemen van een Polo <2000 BPM & Ingevoerd.
 
Volkswagen  Polo  - 
  • Leuk
Waarderingen: Peter482 en Sal
Hi allemaal,
Ik ben sinds vandaag lid op dit forum na een paar weken meegelezen te hebben.

Ik wil binnenkort een 2e hands Volkswagen Polo aanschaffen en vraag me af of er specifieke punten waar ik op moet letten bij het aankopen?

Zijn er bv. specifieke punten die vaak kapot zijn oid? Waar kijken jullie naar als je een Polo AW aan zou schaffen.

Qua opties weet ik wel precies wat ik wil hebben dus dat zorgt er wel voor dat ik gericht kan zoeken. Ik ga voor een 95pk benzine dsg versie met parkeerassistent, climat control, navigatie en carplay
Hoi Peter,

Ik heb afgelopen aug mijn droom kunnen verwezenlijken door een GTI te kopen...
De auto die jij omschrijft heb ik ingerolen en ik was eerste eigenaar.!
Geen schade, geen krassen of deuken,
Gelukkig in 116 pk trim omdat 95pk icm dsg-7 niet lekker rijd! Auto schiet te snel onder zijn toeren en dat is niet fijn!
De 116 pk rijd net wat beter.

Ik had een highline en deze staat tot mijn grote verbazing nog steeds te koop, en dat doet zeer.
Mocht je interesse hebben dan hoor ik dat graag van je..

Heb een foto toegevoegd!
Groet Erwin
 

Bijlagen

  • 20200801_110051.jpg
    20200801_110051.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 42
Volkswagen  Polo Aw  2.0 GTI, -1.0 tsi 115 highline dsg 
De kans op een niet kloppende kilometerstand is groter bij een import auto, dan bij een in NL geleverde auto. Kans dat de auto een schade verleden heeft is bij een import auto groter. Als je een import auto ooit ergens wilt inruilen of te maken krijgt met dagwaarde uitkering door de verzekering, kan het zijn dat je er minder voor terugkrijgt. Dat laatste heb ik zelf ondervonden toen onze dochter, haar 10 jaar auto met 50.000km totaal los reed. Doordat de lage km.stand aantoonbaar was door N.A.P. kreeg zij 2 jaar na aanschaf, op €500,00 na haar aanschafwaarde terug. Met een importauto had ze dat bedrag zeker niet ontvangen.

Bedrijven die adverteren zonder dat het kenteken zichtbaar is, zijn altijd import auto's en blijf ik ook weg. Zoals bijvoorbeeld deze hier onder.


Heb je twijfels over de aanschaf van een import auto, zoek het kenteken dan op, op de site van het RDW en kijk hoeveel BPM er is betaald bij het invoeren van de auto. BPM wordt betaald over de taxatiewaarde van de auto op het moment van invoeren. Onderstaande Polo vind ik bijvoorbeeld zeer verdacht, toen hij ingevoerd werd, was hij 6 maanden oud. Er is maar €394,00 aan BPM betaald. Dat komt omdat hij een veel lagere taxatiewaarde had, misschien had de auto dus een flinke schade. Het is allemaal niet te bewijzen en er zullen ook wel uitzonderingen zijn, maar waarom zou je de gok wagen?

Schermafbeelding 2021-01-01 om 21.26.12.png
Thanks, hier heb ik veel aan!
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
Hoi Peter,

Ik heb afgelopen aug mijn droom kunnen verwezenlijken door een GTI te kopen...
De auto die jij omschrijft heb ik ingerolen en ik was eerste eigenaar.!
Geen schade, geen krassen of deuken,
Gelukkig in 116 pk trim omdat 95pk icm dsg-7 niet lekker rijd! Auto schiet te snel onder zijn toeren en dat is niet fijn!
De 116 pk rijd net wat beter.

Ik had een highline en deze staat tot mijn grote verbazing nog steeds te koop, en dat doet zeer.
Mocht je interesse hebben dan hoor ik dat graag van je..

Heb een foto toegevoegd!
Groet Erwin
Ja zeker, heb je een linkje?
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
Welkom Peter,
Tja altijd lastig, wel of geen import! Het is maar net wat je wensen zijn en hoe je de import wil doen (zelf of uitbesteden aan erkend bedrijf). Laatst genoemde zal een veilige optie zijn. Maar als je opzoek bent naar een “standaard” Polo en geen GTI oid, zou ik gewoon één bij een erkende dealer aanschaffen.

Je kan een 95PK versie met DSG aanschaffen, en dan even naar VAGtechniek gaan voor de fabrieksupdate naar 115PK. Kosten €249,- incl BTW. Dit is goedkoper dan standaard de 115PK aanschaffen, of je gaat direct voor Stage 1. “Oude”auto van @blue silk ziet er ook goed uit!

Gok dat dit hem is: https://www.autotrack.nl/a/volkswagen-polo-benzine-2019-50155215
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  • Geweldig
Waarderingen: blue silk
Mijn oude auto is van maart 2019. 21.000 km gereden eerste eigenaar en tot 2023 fabrieksgarantie.
Auto staat in Vaassen te koop bij vd Mars auto's...
Altijd met de hand gewassen en netjes warm gereden zoals het hoort...
 
Volkswagen  Polo Aw  2.0 GTI, -1.0 tsi 115 highline dsg 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
Die polo van mij is ook een import auto,komt uit Zwitserland,alle papieren zitten er bij ook de onderhoudsbeurten van de garage,zelfs de aankoop bon is aanwezig,het is een ex lease auto,de kilometerstanden staan bij de onderhoudsbeurten,van schade is niks te zien te voelen of wat dan ook,het is voor mij een hele fijne auto,hij is van 2012 105 pk highline dsg.
 
Volkswagen  Polo 6 r  1.2 tsi 105 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!