Volkswagen polo 9N3 audio

RJB

Nieuw lid
11
4
3
Goedenavond allemaal!

Ik ben Robert en heb sinds kort een polo 9N3 GTI in bezit(kijk profiel foto).
Nu ben ik dus helemaal gek van muziek en ben opzoek naar iets of iemand die
mij kan vertellen hoe ik de audio professioneel kan upgraden. Vroeger bouwde ik het zelf wel
in in de hoedeplank of zo maar ik wil nu gewoon waar de originele speakers zitten die plaat behouden.
Ik wil dus dat je aan de binnen kant niet ziet dat dat de audio geüpgraded is als jullie mij snappen? Stick Out Tongue

Met vriendelijke groet,
Robert!
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.8 Turbo 150pk 
Welkom Robert, mooie GTI in het rood zo.

Ik ben geen geluidsman maar lijkt mij dat je gewoon je standaard boxen wilt upgraden en eventueel tweeters ofzo wilt plaatsen indien die er nog niet in zitten?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: RJB
Ja nou zoiets ik wil gewoon beter geluid in de polo. Maar niet zoals vroeger een dikke sub in de koffer en speakers in de hoedeplank. Ik zat te denken aan een ingebouwde versterker en de speaker upgraden. Maar ik dacht misschien is hier iemand die daar ervaring mee heeft of mij kan vertellen hoe je dat het beste aan kan pakken. Big Grin
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.8 Turbo 150pk 
ik zou een goede composet nemen, eventueel icm een versterker.

daarbij geen plastic speakeradaptorringen maar gewoon van mdf (wel goed vocht bestendig maken.
En je isolatie matten in deur plaatsen is ook wel een aanrader.


Ben bij mijn eigen auto van een sub en 4 speakers naar een composet en versterker gegaan.
Wel de hele auto geluidsgeisoleerd, en daar heb ik geen seconde spijt van.

super geluid, helder, en kan hard genoeg zonder te vervormen.

Auto is wel een kilo of 50 aangekomen door de isolatie, maar dat is bijzaak
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
ik zou een goede composet nemen, eventueel icm een versterker.

daarbij geen plastic speakeradaptorringen maar gewoon van mdf (wel goed vocht bestendig maken.
En je isolatie matten in deur plaatsen is ook wel een aanrader.


Ben bij mijn eigen auto van een sub en 4 speakers naar een composet en versterker gegaan.
Wel de hele auto geluidsgeisoleerd, en daar heb ik geen seconde spijt van.

super geluid, helder, en kan hard genoeg zonder te vervormen.

Auto is wel een kilo of 50 aangekomen door de isolatie, maar dat is bijzaak
Oké bedankt voor de reactie ik zou even op onderzoek gaan. Heb je misschien nog aanraders qua speakers?
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.8 Turbo 150pk 
ik heb dls 6.2 ultimate speakers en tweeters en een dls a2 versterker
en dit zijn wel de beste speakers die ik ooit in mijn lupo heb gehad.

cdt en audisytems waren ook goed in mijn auto.

rockfortfosgate was mmmm , knalt hard meer niet super helder.

pioneer compo was ruck,

jbl heb ik alleen als hoedenplank speakers gehad de t595, en deze waren prima./ hard en zuiver, geen sub nodig.,
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
ik heb dls 6.2 ultimate speakers en tweeters en een dls a2 versterker
en dit zijn wel de beste speakers die ik ooit in mijn lupo heb gehad.

cdt en audisytems waren ook goed in mijn auto.

rockfortfosgate was mmmm , knalt hard meer niet super helder.

pioneer compo was ruck,

jbl heb ik alleen als hoedenplank speakers gehad de t595, en deze waren prima./ hard en zuiver, geen sub nodig.,

Ik zit even te zoeken. Maar waar moet ik de silent coat plakken? Als ik het paneel er af haal dan zit daar een ijzeren plaat achter. Moet ik het daar op plakken of moet ik die los draaien en het daar achter plakken?
Ik heb even een foto gemaakt waar ik het deur paneel er af heb gehaald. Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • 0CA81176-E912-4A7D-8647-A92F95BAD8DC.jpeg
    0CA81176-E912-4A7D-8647-A92F95BAD8DC.jpeg
    1.3 MB · Weergaven: 15
Volkswagen  Polo 9N3  1.8 Turbo 150pk 
plaat idd los maken en dempen.



alles wat kan trillen, dus bevestigen van kabels etc die kunnen wel demping gebruiken.
grote egale vlakken kunnen ook wel gewicht gebruiken.

Als dit mijn auto was, dan had ik de complete ruimte waar de speaker in zit voorzien van demping.
Maar goed, ik ben gestoord. dus vandaar dat ik echt de gehele auto heb gedaan.

van dak naar vloer vanaf de A-stijl tot en met de C stijl
achterklep, brandklep en motor kap.


Had ik al getypt dat ik gek was?
 
Laatst bewerkt:
VW  6C  1.4TDI DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Johan
Ik heb een set besteld inclusief demping materiaal. Nu even wachten tot het binnen is en dan maar beginnen!
Ik laat weten wat het geworden is en of het na wens is.

Een goed weekend allemaal!
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.8 Turbo 150pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!