Volkswagen Polo 6R by ABT

Maik

Voormalig Admin
Spritmonitor.de
4,962
437
198
Hij mag dan wel net nieuw op de markt zijn, tuner ABT vond dat er wel wat aan veranderd kon worden.

Op uiterlijk gebied is er al het een en ander te zien. Zo voorziet ABT de 6R van een achterspoiler en een achterbumperspoiler (beide in carbon) voorzien van een dubbele pijp. Daarbij ligt de 6R aan de voorzijde 25mm lager en achter maar liefst 30mm. Om het plaatje passend te maken is de 6R ook nog eens voorzien van 18" licht metaal.

Ook op motorisch gebied past ABT het een en ander aan. Het grootste verschil is te vinden bij de diesel motoren:

Diesel
1.6 TDI van 75pk naar 90pk
1.6 TDI van 90pk naar 110pk
1.6 TDI van 105pk naar 130pk

Benzine
1.2 TSI van 105pk naar 130pk

Voor meer informatie: ABT langs.

Foto's
[resize=600:2kqai84h]http://www.mypolo.nl/images/site/nieuws/6R_ABT_01.jpg[/resize:2kqai84h]
[resize=600:2kqai84h]http://www.mypolo.nl/images/site/nieuws/6R_ABT_02.jpg[/resize:2kqai84h]
[resize=600:2kqai84h]http://www.mypolo.nl/images/site/nieuws/6R_ABT_03.jpg[/resize:2kqai84h]

Artikellijst:

Spoiler in carbon €190,00
Art nr: 6R0801140
Achterbumper spoiler in carbon met dubbele uitlaat € 990,00
Art nr: 6R0801130-1

Verlagingsveren € 230,00
Art nr: 6R0401010

17? ABT Z velgen € 1.360,00
Art nr: FELZ3757538SI

18? ABT Z velgen € 1.560,00
Art nr: FELZ5808535TIM
 
Johan zei:
tja, niet mijn pakket, op de motorupgrade van de 1.2 tsi na
Eens, de in mijn ogen nogal protserige wijzigingen aan de body vind ik ook niet nodig, vind het Abt logootje in de grille en achterklep meer dan genoeg :).

Wat dat betreft ben ik een sucker voor subtiele modificaties die een snellere versie visueel onderscheiden van een normaal model. Dat ene bultje in de motorkap, velgen met nèt dat maatje meer, een klein logo op een niet te opzichtige plek, dat soort werk. Niet ordinair opzichtig maar een optisch verschil dat alleen een liefhebber zou herkennen.
En dan de lol om een niets vermoedende patserbak eruit rijden bij het stoplicht of bij een tussensprint op de snelweg, héél eventjes, omdat het kan :).

Ben nog in de fase het voor mezelf te verantwoorden 1.500 euro uit te geven voor de ECU upgrade. Overigens staat in de folder dat het aantal pk's voor de 1.2 TSI stijgt naar 140 ipv naar 130 zoals in de OP genoemd, mogelijk in de tussentijd nog iets meer gekieteld?
 
weem zei:
Ben nog in de fase het voor mezelf te verantwoorden 1.500 euro uit te geven voor de ECU upgrade. Overigens staat in de folder dat het aantal pk's voor de 1.2 TSI stijgt naar 140 ipv naar 130 zoals in de OP genoemd, mogelijk in de tussentijd nog iets meer gekieteld?
Ik zat me laatst af te vragen, wellicht dat iemand dit weet, het Abt pakket staat op de VW site dus voor 1.550 euro, omvat dit ook alle andere tuningonderdelen zoals de verlaging en spoilers ed.?

M.a.w. als ik alleen de chip, kom ik dan goedkoper uit dan die 1.550 euro?
 
Haha neen was dat maar waar.

Die 1.499 euro is enkel en alleen voor het chippen (met fabrieksgarantie)
Wil je de bodykit (of delen ervan) betaal je dat er nog eens bovenop.

imo veel te duur voor wat het maar is als je wil chippen ga naar een chiptuner.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!