Volkswagen komt met een 4WD Polo R!

Xander

Voormalig teamlid
2,451
0
36
Me likey Big Grin

Met 250pk (30pk meer dan de Polo WRC Street) en 4-wielaandrijving lijkt dit toch een meer volwaardig broertje van de Polo WRC :)!

The VW Polo R, seen here as a late stage development mule in these official pictures, will use a turbocharged 2.0-litre four-cylinder petrol engine with 250bhp hooked up to a six-speed dual-clutch gearbox.
A 0-62mph time of less than six seconds is being talked up by insiders alongside a top speed limited to 155mph.
VW’s 4Motion all-wheel drive system will feature, as will a new multi-link rear suspension system in place of the standard torsion beam set-up used in the regular Polo.
Het volledige bericht hier: http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/four-wheel-drive-vw-polo-r-confirmed

Zoals ik al zei, me likey :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die bumper!! :eek::grin:

polo-r_460.jpg
 
De techniek en motorblokje vind ik erg interessant, maar het uiterlijk vind ik helaas niet heel erg spannend.
Normaal ben ik erg fan van R- uitvoeringen, maar op een of andere manier vind ik die bij de Polo op de foto wat minder geslaagd. Dan vind ik de R-line toch spannender.
We zullen zien als ie in het echt te bewonderen is.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!