Voetverlichting Polo bluemotion

Zou graag voetverlichting willen inbouwen in een polo bluemotion.

Heb verschillende how-to`s gelezen maar kom er niet echt uit wat ik nodig heb en of ik het met mijn "technische kennis" voor elkaar krijg.

Volgens mij heb ik de volgende onderdelen nodig


2x LED van audi a1 – 4E0 947 415
2x Stekkerhuisjes – 4B0 971 832
2x kabel - 000 979 009E

Heeft iemand ervaring met het inbouwen van deze lampjes?

Alle info is meer dan welkom.

Groet,

Job
 
Als je liever geen kabels doorknipt, kun je ook een dubbele kabel trekken door de A-stijl naar je hemelverlichting, en deze daarop aansluiten. De voetverlichting sluit je dan vervolgens weer aan op die extra kabel. Zie eventueel ook mijn garage.

In de beschrijving van kufatec staat dat er gecodeerd (vagcom) moet worden, was dit nodig?
Voor een Polo 6R is dat niet nodig. Waarom dat in de beschrijving staat, is omdat je de voetverlichting in modellen als de Golf, Passat etc. aansluit op de BCM. Die kent daar namelijk een afzonderlijke uitgang voor. Dat is in de Polo 6R niet het geval.

Tip: in de handleiding die je van Kufatec krijgt, staat voor de Polo 6R dat je deze ook dient aan te sluiten op de BCM. Bespaar je alsjeblieft de moeite om dat te doen: dat kost sowieso heel veel moeite, en het is de vraag of het je gaat lukken. De methode die Ger noemt of die ik noem is vele malen gemakkelijker!
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Ik heb zojuist de kabelbomen voor zowel voorin als achterin + 4 lampjes besteld. Nu nog uit zien te vinden hoe dit aangesloten moet worden, want ik ga dat natuurlijk via de hemelverlichting doen, maar ik heb geen idee hoe ik daar met een kabeltje kom (hoe ik de a-stijl los kan halen/kabel over de hemel kan trekken).
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Ik heb zojuist de kabelbomen voor zowel voorin als achterin + 4 lampjes besteld. Nu nog uit zien te vinden hoe dit aangesloten moet worden, want ik ga dat natuurlijk via de hemelverlichting doen, maar ik heb geen idee hoe ik daar met een kabeltje kom (hoe ik de a-stijl los kan halen/kabel over de hemel kan trekken).

zou je ook aan Bas kunnen vragen heeft het ook bij mijn BM gedaan

groeten ger
 
Is misschien ook wel gek misschien. Voor heb je er ook de ruimte voor, en achter moet je zelf een oplossing verzinnen. Ik heb ook nog niks gehoord van Kufatec of ze mijn order kunnen aanpassen, dus voorlopig komt er alleen nog verlichting voor.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Zo, ik heb de lampjes en kabelboom binnen gekregen. Inmiddels ook de handleiding gedownload bij Kufatec om deze in te bouwen, echter gaat deze handleiding ervan uit dat de lampjes op de boordcomputer/canbus aangesloten gaan worden, maar dat is dus niet de bedoeling. In de handleiding staat dan ook niets over een dubbele kabel trekken vanuit de hemelverlichting naar de voetruimte.

Ik heb hier een aantal garages doorgekeken in de hoop foto's te vinden hoe deze kabel te leggen, maar ik kan niet echt wat vinden. En voordat ik iets kapot maak, vraag ik me af of er iemand wat foto's heeft hoe deze kabel te trekken. Ik neem aan dat de A-stijl bekleding en hemel een beetje los gemaakt moet worden.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Mijn kabels heb ik aan gesloten op de unit van de hemelverlichting. Wat je daarvoor los moet halen, is:
- de A-stijl bij het bestuurdersportier
- een klein stukje van de hemel bij het bestuurdersportier (bij de bocht bovenin)
- de unit van de hemelverlichting

Als je dat hebt gedaan, duw je een stuk installatiedraad (voor elektra in huis) over de hemel van het portier naar de (opening voor de) hemelverlichting. Dan trek je de draden van de hemelverlichting naar het portier, en vandaar langs de A-stijl "door" je dashboard (klinkt raar, maar als je de A-stijl hebt losgemaakt zie je wat ik bedoel) naar de voetenruimte. Nog een beetje trekken, en de draden schuiven over de hemel naar het begin van de A-stijl.
Draden aansluiten, losgemaakte onderdelen weer monteren en klaar!

Tip: als je toch bezigt bent, trek dan gelijk nog een setje draden (kan in één keer) voor de eventuele W8-sfeerverlichting!
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!