Vochtige voorruit (aan de binnenkant)

Hebben er meer mensen last van met dit weer dat de voorruit aan de binnenkant bijna net zo vochtig is als aan de buitenkant?
Enig idee hoe dit komt en hoe ik er vanaf kom?

Ook als ik met de auto gereden heb en de clima op 20 graden heb staan en ik parkeer de auto en kom na een half uur terug dan is de hele voorruit al beslagen.
Afgelopen winter had ik het ook en toen moest ik s'morgens soms aan de binnenkant ook schrappen.
 
Jij weet iig waar het door komt.
Bij mij komt er echt geen hond in dus daar komt het niet door.
Als ik mijn raam eerst afzeem en daarna de clima aan zet is het snel verdwenen.
Maar als ik daarna de auto parkeer is het ook heel snel weer terug met dit weer.

@Bas de auto word s'morgens ook niet echt goed warm.
Van 13km rijden komt de motor ook niet echt goed op bedrijfstemperatuur.
De clima doet het wel goed verder.
 
Nu ik er over nadenk.....ben vorige week zondag nog heen en weer naar Lelystad geweest en heel de weg de clima aan gehad.
Totale afstand bijna 300km.
Heeft dus weinig uitgemaakt.

Wat ik ook vaag vind is als er een keer niks beslagen is en ik open mijn portier dan beslaat in 1 keer het raam van het portier.
En dat gebeurt dus vooral s'morgens als het dus zowel binnen als buiten de auto koud is.

Is dit standaard bij een Polo?
Ben namelijk jaren lang een Golf gewend en die had dat nooit.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!