Vochtige bodem bestuurderskant

Beste mede Polo rijders,

met het extreem natte weer merkte ik dat de laatste tijd het voorraam van onze 9N (bj'04) echt vochtig was. Omdat ik niet kon verklaren waar het vocht vandaan kwam checkte ik eens onder de vloermatten en merkte dat alleen aan de bestuurderskant de bodem vochtig is.
Nu ben ik al met het volgende aan de slag geweest:

Afvoer kanalen onnder voorraam schoongemaakt.
Pollenfilter gecontroleerd (droog)
Deuren gecontroleerd onderkant voelt nergens vochtig aan.
Kofferbak gecontroleerd, ook nergens vocht
Achterbank gecontroleerd, ook geen vocht

Bij alle plaatsen behalve de bestuurdersplaats is alles droog. Heeft iemand ook iets vergelijkbaars gehad of heeft iemand enig idee of ergens van de onderkant het vocht vandaan kan komen?

Ik heb voorlopig een vochtvreter in de auto geplaatst maar merk nog niet echt effect (enig idee hoe lang het ongeveer moet duren voordat al het vocht weg is?)
De auto staat trouwens semi-droog gepakeerd (car-port).

mvg,

Nick
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 
Leg even uit wat je precies bedoelt (foto's eventueel).

Het water loopt vanaf de ruitenwisserbak via de dorpel naar buiten,
als bij de aansluiting van dorpel en binnenspatbord vuil ophoopt kan het water niet weg.
Daarom jaarlijks een gedeelte van het binnenscherm los maken(torxschroefjes) en schoonspoelen met de tuinslang..
Hier beginnen de polo,s vaak te rotten.

Ook kan het een verstopte afvoer in je deur zijn.VWForum.nl • Toon onderwerp - VW Polo met waterlekkage • Volkswagen Problemen - VW Polo met waterlekkage
 
Na gisteren een middagje bezig te zijn geweest hoop ik het probleem opgelost te hebben. Ik heb de spatborden in beide wielkasten gedemonteerd en daar behoorlijk wat modder en ander spul uit gehaald. Daarna alles schoon gemaakt en afgedroogd.
Na het hermonteren van de spatborden heb ik daarna een waterzuiger op de vochtige plek bij de bestuurdersstoel los gelaten, zie het resultaat:

WP_000477-1.jpg


3 van zulke hoeveelheden er uit gehaald.

Ik vermoed nu dat door het erg vochtige weer wat we recent gehad hebben het water niet snel genoeg weg kon en dus weer naar binnen liep. Na met een föhn de bekleding verder te hebben gedroogd lijkt alles nu in orde. Er staat voor de zekerheid de komende tijd wel nog een vochtvreter in de auto voor de laatste restjes
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 
Na gisteren een middagje bezig te zijn geweest hoop ik het probleem opgelost te hebben. Ik heb de spatborden in beide wielkasten gedemonteerd en daar behoorlijk wat modder en ander spul uit gehaald. Daarna alles schoon gemaakt en afgedroogd.
Na het hermonteren van de spatborden heb ik daarna een waterzuiger op de vochtige plek bij de bestuurdersstoel los gelaten, zie het resultaat:

WP_000477-1.jpg


3 van zulke hoeveelheden er uit gehaald.

Ik vermoed nu dat door het erg vochtige weer wat we recent gehad hebben het water niet snel genoeg weg kon en dus weer naar binnen liep. Na met een föhn de bekleding verder te hebben gedroogd lijkt alles nu in orde. Er staat voor de zekerheid de komende tijd wel nog een vochtvreter in de auto voor de laatste restjes

Dat is ook het euvel wat ik bedoelde,dit moet je elk jaar doen,zeker als de auto vaak onder een boom staat.
 
Heb zelf een crappy (polo met extra bagageruimte). Stond afgelopen weken ook vol met water, bij mij aan passagierskant. Doorweekte bekleding en indoor schaatsbaan.

Blijkt veroorzaakt te worden door een design-foutje. Bij het luchtfilter van de verwarming is een afvoergat dat het water af moet voeren. Iemand heeft verzonnen om hier ook een electrische kabel doorheen te voeren waardoor dit gat makkelijk verstopt. Als dit verstopt is loopt het water zo via de verwarming je auto binnen. Succes gegarandeerd bij hevige regenbuien en een smeltend sneeuwpak op je auto. Je hoeft hiervoor niet eens te rijden ;)

Vochtprobleem is op te lossen door parafaan (jawel met een crappy leer je dit soort woorden) los te halen en de bak van de ruitenwisser goed schoon te maken. Heb zelf 2 extra bevestigingsgaten geboord en de kabel die onder in dit afvoergat ligt omhoog te tillen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!