vocht passagierskant

beginner

Nieuw lid
ik ben net terug van een korte vakantie. De auto ruikt heel erg muf.
Bij onderzoek blijkt het tapijt aan de passagierskant doorweekt met water. Als ik mijn hand er op druk ontstaat een plasje.

Waar kan dit wegkomen? Bodem is dicht....

Heb ik ook gehad, kan vandaag de auto weer ophalen... Bleek dat er water in de auto was gekomen toen ik door een plas reed :(

vw  polo 
auto heeft een week stilgestaan. Stevige buien gehad (Oost Nederland).

Kan het zijn dat de afvoer voor is verstopt, waardoor er water via -bijvoorbeeld- de kachel naar binnenloopt? Hoe verwijder ik de plastic kap bij de ruitenwissers? Stappenplan?
Zo kan ik zien of er rommel ligt onder de plastic afdekkap....

Ik ben niet door een plas gereden en de ruit is ook niet onlangs vervangen. Achterin de auto is t droog. Het zit echt onder de passagierstoel.
Welke rubbers moet ik in de gaten houden?

Dit verhaal heb ik eerder gehoord, volgens mij zelfs op dit forum.
Had dat niet te maken met de airco?
Vriend van mij had hetzelfde met zijn passat hele auto op z'n kop gezet, paar keer terug uiteindelijk wel opgelost.

Johan zei:
Begin anders eerst maar eens met je modderkuipen leeg halen @ voorzijde, paar torx schroeven los en je kunt hem naar voren wippen!

ik ben een noob wat dat aangaat. Is er ergens een fotohandleiding om de paravan te verwijderen (en weer terug te plaatsen)? Of van de modderkuipen die Johan bedoelt?
Of een paar printjes van het werkplaatshandboek?

Ik vermoed dat het probleem in de richting van vervuiling/verstopping gezocht moet worden.

ik zag hier een soortgelijk topic viewtopic.php?f=37&t=1727&view=previous

waar moet ik het probleem met de airco zoeken??

Iets met de afvoer stuur anders diegene die dat had een pm.

Google eens op airco vw afvoer verstopt, kom je het vaker tegen. Succes

Interieurfilter zit binnen in de auto.. vanaf de bestuurdersstoel onder je dashboard kijken zoveel mogelijk naar de kant van het middenconsole daar zit een klepje waar het filter achter zit!

Modderkuip loshalen, moet je je wiel even verdraaien, dan kun je een aantal torx schroeven loshalen aan de kant van je schutbord.. denk dat daar ook wel het een en ander aan vuil zit!

Hallo met dit moet het lukken succes er mee

waterkastafdekking-1.jpg
waterkastafdekkinguitbouwen-1.jpg

waterkastafdekkinginbouwen-1.jpg

wisseramenuitbouwen-1.jpg

Heb zelf een crappy (polo met extra bagageruimte). Stond afgelopen weken ook vol met water, bij mij aan passagierskant. Doorweekte bekleding en indoor schaatsbaan.

Blijkt veroorzaakt te worden door een design-foutje. Bij het luchtfilter van de verwarming is een afvoergat dat het water af moet voeren. Iemand heeft verzonnen om hier ook een electrische kabel doorheen te voeren waardoor dit gat makkelijk verstopt. Als dit verstopt is loopt het water zo via de verwarming je auto binnen. Succes gegarandeerd bij hevige regenbuien en een smeltend sneeuwpak op je auto. Je hoeft hiervoor niet eens te rijden :wink:

Vochtprobleem is op te lossen door parafaan (jawel met een crappy leer je dit soort woorden) los te halen en de bak van de ruitenwisser goed schoon te maken. Heb zelf 2 extra bevestigingsgaten geboord en de kabel die onder in dit afvoergat ligt omhoog te tillen.​

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!