Vocht in Mistlamp Polo AW

Beste forumleden,

Ik merk al een tijdje dat er vocht/condens vormt in mijn mistlamp/dagrijverlichting aan de passagierskant. Omdat beide lampjes het altijd goed hebben gedaan heb ik dit enigszins links laten liggen.

Sinds een paar weken is er echter een storing opgetreden in het MFD. Vreemde is dat ik merk dat zowel de DRL als mistlamp het (meestal) wel doet, ondanks de vocht en de storing. Af en toe doet de DRL het ook helemaal niet aan die kant (mistlamp wel).

Heeft er iemand tips? Of hetzelfde gehad? Bijgevoegd heb ik een foto van de lamp zelf, de storing in het MFD en de uitgelezen foutcode. Betreft overigens een Polo AW 1.0 TSI uit 2018 Highline.

Dank voor het lezen!

Bijlagen

• IMG_2730.webp
    IMG_2730.webp
    121.1 KB · Weergaven: 27
  • IMG_2733.webp
    IMG_2733.webp
    3.4 MB · Weergaven: 25
Volkswagen  Polo AW1 
Hi,

Nou lijkt me duidelijk toch?

Omdat je het hebt laten zitten is de boel nu zo gecorrodeerd dat het geen goede connectie meer maakt.

Ik zou even een lampje halen en de boel loshalen, lichtunit droog maken en ook even nagaan waarom er vocht in is gekomen.

Nu kan je dus ook alle kabels gaan checken voor corrosie :laughing:

Mocht je DRL echt stuk zijn is dit nog een optie:

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Golf 7.5 
Zonde! In zou eerst alles eens loshalen, drogen en goed op corrosie checken en eventueel schoonmaken, uiteraard ook nagaan wat de oorzaak kan zijn.

Daarna foutcodes wissen en zien of het terug komt.

Volkswagen  Polo 6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!