vocht/condens in de koplamp

Waarschijnlijk heeft het inderdaad gelegen aan een nacht zonder die afsluitdoppen. Door het strontweer van de afgelopen dagen (wat zeg ik, maanden) is de lucht zo vochtig dat het natuurlijk ook zo in je koplampen trekt. Fohnen is inderdaad een manier om het weer droog te krijgen. Misschien ben je in de gelegenheid om de hele koplamp mee in huis te nemen zodat hij daar kan drogen? Ik heb inmiddels een nieuwe koplamp besteld omdat ik ook condens in m'n koplamp had gekregen. Bij mij waren er druppels aan de binnenkant van het glas naar beneden gelopen zodat ik aan de binnenkant allemaal van die smerige strepen in m'n glas had zitten. En schoonmaken aan de binnenkant gaat echt niet lukken.
 
FlashredBM,
Ik ga zeker proberen om de koplamp van binnen schoon te krijgen, ik heb hem toch niet meer nodig, kan ik mooi uitzoeken wat een goeie manier is om zo'n klusje te klaren. En mocht het me lukken kan hij inderdaad in de verkoop. Alleen dat idee van jou om de koplamp in de oven te stoppen gaat niet lukken, we hebben dus zo'n combi magnetron (je kunt er van alles mee, bakken, grillen, te veel om op te noemen) en daar past zo'n koplamp dus niet in. :lol: :lol: :lol:
 
Vandaag nog even gekeken maar het vocht zat er nog steeds in, bij de ene alleen stadslicht en bij de andere alle 2 de lampen, morgen maar eens een föhn proberen.
Zouden trouwens van die anti vocht zakjes niet helpen?
 
Nou ik was er een tijdje vanaf, toen het nog droog was en een heel stuk ben gaan rijden heb ik de doppen eraf gehaald, hierdoor trok het vocht gewoon weg door de warmte van de motor, thuis heb ik de doppen er weer op gedaan, hele tijd geen problemen, maar gisteren aan de bestuurderskant alles onder het vocht, lekker dan......dus toch van de week maar eens met kit aan de slag, iemand nog tips hoe ik dit het beste kan doen?
 
een heel klein beetje water wat achter blijft kan al condens veroorzaken had eerst ook in me polo had toen trekbanden om de kapjes gedaan sindsdien geen condens.. dus kapjes rondom met trekbanden vast maken en kijken wat er dan gebeurt eerst wel droogmaken binnen uit met een haardroger en gewoon laten drogen 10 tot 15 min...wel af en toe kijken :mrgreen: gaten waar de kapjes op zitten even de haardrogen in steken beetje afstand dat hij net goed naar binnen blaast
 
Okay, heb ongeveer 45 min de lamp lopen drogen met 2 verfbranders, en dan op de koude stand, is meer een föhn stand, anders was de hele handel weg gesmolten. Al het vocht is er nu uit, bekabeling van de ballasten heb ik even aangepast.

@suvtje: wat zijn trekbanden, of bedoel je tyrips (of hoe je dat ook schrijft) dat zou ik morgen er nog eens op kunnen zetten.
 
Holleee, het vocht is weer terug :evil:
Ik snap het niet, alles zit goed en op een of andere manier zit het vocht in de kleine lamp, dus waar je stads en groot licht zit, daar zit dus niet de xenon, deze lamp bevat ook wel vocht maar lang niet zoveel als die kleine.

Kortom, kan eerst mijn auto weer gaan föhnen ipv wassen!!!!

Ga er straks maar eens een ty-wrap omdoen denk ik
 
Nou het is weer droog!!!
De rubberkap voor de kleine lamp heb ik even ingesmeerd met vaseline, kijken of dat zijn werk goed gaat doen!
Heb toch maar besloten om bij de grote lamp te kitten om het gene waar de bedrading van de xenon naar binnen gaat, laten we hopen dat die ook goed gaat!
Eens kijken of ik nu van de ellende af ben, begin onderhand spijt te krijgen dat ik er xenon in heb gezet :shock:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!