Thanks allemaal!
De reden waarom de GTI is weg gegaan zijn de vele problemen die ik ermee had. Niet zozeer de problemen, als die normaal zouden worden opgelost, maar beide dealers die je met een niet goed functionerend product weer naar huis sturen omdat het of normaal is, of het probleem niet gevonden kan worden.
Hier komt helaas niks meer uit de VAG stal voor de deur. Niet omdat er geen goede / dikke auto's tussen zitten, maar om hoe je behandeld wordt. Die zullen bij mij uit de portemonnee niks meer krijgen.
Ik heb hiervoor 3 Opels gehad, dus vandaar dat ik weer snel terug naar hun ben gegaan. Ik vind ze de laatste tijd steeds mooiere auto's maken, en als ik nog steeds behandeld wordt als toen dan ben ik al dik tevreden.
De Astra is een 1.4T'tje met 140pk, handgeschakelde 6 bak. Wordt nog gechipt, door Opel zelf met behoud van volledige garantie, naar 165pk. Geen racemonster zoals de GTI maar wel prima te behappen verder.
Voor de rest zit er op 1 optie na ( de doorlopende vooruit, afschuwelijk ) alles op. OPC Line + Executive pakket, Navi, leder interieur, 20 inchers, AFL ( Xenon etc ), Flex-ride ( Instelbare demping ), led achterlichten, elektrisch inklapbare spiegels, alarm, etc etc etc.
De aankomende 5 jaar, als ik er zo lang mee blijf rijden, heb ik niks geen kosten aan onderhoud / defecte onderdelen. 5 jaar volledige garantie en gratis onderhoud.
Ik zou nog wel de OPC velgen ergens op de kop willen tikken als ze verschijnen. Even bij de Opel bestellen wordt wel een heel dure grap. En nog wat kleinere dingetjes zoals reclameloze kentekenhouder en het liefst een Vauxhall grille + achterlogo. Voor de rest is er nog niet bijster veel voor te verkrijgen op wat tupperware spul na, maar dat zal vanzelf wel komen.