Virtual cockpit navigatie wisselen naar tellers werkt niet

Hallo,

Mij zoon heeft net een 2020 Polo R-line tsi 150 gekocht. Zijn droomauto :)
Als hij zijn navigatie wil wisselen van het infoscherm naar tussen zijn digitale tellers krijgt hij de volgende melding daar te zien: "Geen positie beschikbaar"
Hij is al naar de dealer geweest en die zeggen deze melding nog nooit gezien te hebben.

Iemand enig idee?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo R-line  tsi 150pk 
Ik denk het niet. De originele AID boekjes zitten erbij. Of kan ik ergens nakijken of dit zo is?
Wellicht door middel van de PR sticker. Zou denk ik ergens in je kofferbak bij het reservewiel moeten zitten. Ik heb m zelf overigens niet, of in ieder geval niet kunnen vinden.

Hier wat meer informatie:

En hier een decoder

Overigens zou een VW dealer gewoon moeten kunnen uitlezen op basis van je VIN welke opties geleverd zijn op de auto (dacht ik, maar niet zeker).
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Dat geen positie beschikbaar krijg ik wel eens te zien als ik de auto start en de navigatie software aan het openen is voor er een gps signaal is.
Verder nooit tijdens het rijden of op een ander moment dan bij opstarten.

Werkt de navigatie wel naar behoren in het radioscherm?
Zo niet, zou er wellicht een probleem zijn met de gps ontvanger op 't dak?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!