verwarming polo 9N3 heet

Hallo allen,
Ook ik ben in het bezit van een polo (9n3) uit 2004 en hoop er nog jaren plezier van te hebben. Inmiddels ~250.000 km op staan waarvan de helft op LPG.

In vlagen komen er wel eens wat mankementen voorbij (kapotte cruise control, lekkage koelvloeistof, problemen teller/ECU, remblokmelding... Noem maar op). De meesten heb ik zelf kunnen fixen of heb ik geaccepteerd dat ze er zijn :) al dan niet met een workaround.

Helaas heb ik nu al een tijdje last van de verwarming die enkel op volle hitte blaast. Als ik de verwarming op volledig koud zet wil het probleem nog wel eens wegblijven maar bij elke draai aan de verwarmingsknop gaat hij naar standje woestijn.
Met het aanzetten van de recirculatieknop en op de stand naar de voeten met de blower helemaal uit kan ik de temperatuur in de wintermaanden redelijk weerstaan.

De resistor heb ik in het verleden een keer vervangen, toen waren de klachten anders. De blower werkt normaal in elke stand en het lijkt een verwarmingsklep probleem te zijn? Als ik de auto een paar uur niet gebruikt lijkt echter het probleem weer tijdelijk over.

Iemand ideeën wat dit kan zijn en of dit enigszins te repareren is? Ik begreep dat die regelkleppen aardig verstopt zitten...

Alvast bedankt,
Rowan
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 
Mijn standaard obd2-tool geeft geen foutmeldingen. Maar de zal meer liggen aan mijn tool :)
Gewoon vervangen dan maar, ik ga op verder onderzoek uit in ieder geval.

Bedankt !
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!