Verwarmde buitenspiegels?

Ik heb een aantal dagen gezocht in huis en op internet naar de (EN of NL) gebruikershandleiding van mijn Polo 1.4 16V Comfortline uit 2000 en ook op diverse andere trefwoorden gezocht in EN en NL, maar zonder resultaat. Dus mss kan iemand het mij vertellen hier :)

De buitenspiegels van de Polo zijn elektrisch verstelbaar en zouden verwarmd moeten kunnen worden (volgens Autoweek specs), alleen weet ik niet hoe. Er staat geen verwarmingssymbooltje of iets dergelijks. Of gaat dat samen met achteruitverwarming? Of heb ik het toch niet?
Polo heeft Climatronic, mss dat van daaruit iets automatisch geregeld wordt, maar ook daarop zie ik geen specifieke functie hiervoor.

IMG_1103.JPG
Foto van het bedieningsdingetje in mijn Polo.

Screenshot 2024-01-20 at 18.21.03.png
Screenshot van een video waarin iemand het laat zien, maar waarschijnlijk van een nieuwer type Polo.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  1.4-16V 
Je moet idd een icoontje zien staan. Dat zie ik bij jouw auto niet staan, dan zal je auto het niet hebben.
Wat je wel kunt proberen is je achterruit verwarming aanzetten, dan kan de spiegelverwarming tegelijk aan gaan. Dit kan je als het goed is gewoon voelen.
Anders gewoon aan de haal met ontdooi spray van de Action, haha.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
En die AutoWeek specs zullen niet zijn op kenteken, of heb je op het kenteken gezocht?
Heb je het instructieboekje al geraadpleegd?
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
6N2?
Kan zomaar geschakeld zijn met de achterruitverwarming
6N2 inderdaad. Getest maar na een half uurtje rijden met achterruitverwarming aan was de achterruit warm, maar de buitenspiegels niet. Polo heeft het dus niet.

En die AutoWeek specs zullen niet zijn op kenteken, of heb je op het kenteken gezocht?
Heb je het instructieboekje al geraadpleegd?
Op kenteken opgezocht en dan 3-deurs Comfortline gekozen (die uitvoering is het volgens originele papieren). Maar goed, er staat ook in de specs dat de buitenspiegels niet inklapbaar zouden zijn, maar dat zijn ze wel, dus ik weet sowieso niet hoe betrouwbaar die info is.
 
Volkswagen  Polo  1.4-16V 
6N2 inderdaad. Getest maar na een half uurtje rijden met achterruitverwarming aan was de achterruit warm, maar de buitenspiegels niet. Polo heeft het dus niet.


Op kenteken opgezocht en dan 3-deurs Comfortline gekozen (die uitvoering is het volgens originele papieren). Maar goed, er staat ook in de specs dat de buitenspiegels niet inklapbaar zouden zijn, maar dat zijn ze wel, dus ik weet sowieso niet hoe betrouwbaar die info is.
Dan bedoelen ze denk ik of ze elektrisch inklapbaar zijn. Nu moet je het met je hand doen waarschijnlijk.
Misschien toch een nieuwere Polo kopen die deze snufjes toch allemaal heeft Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
6N2 inderdaad. Getest maar na een half uurtje rijden met achterruitverwarming aan was de achterruit warm, maar de buitenspiegels niet. Polo heeft het dus niet.


Op kenteken opgezocht en dan 3-deurs Comfortline gekozen (die uitvoering is het volgens originele papieren). Maar goed, er staat ook in de specs dat de buitenspiegels niet inklapbaar zouden zijn, maar dat zijn ze wel, dus ik weet sowieso niet hoe betrouwbaar die info is.

Haal de spiegelkap er eens af.
Kijk of er twee draden naar 't glas lopen.
Zo ja, is je verwarmingselement gewoon kapot, oplossing nieuwe spiegelglazen.
Zo nee, dan heb je 't niet.

Na 22 jaar kan het wel eens zijn dat ze defect geraakt zijn.
 
En de spiegels kan je gewoon inklappen.
Alleen niet elektrisch. :)
Fair enough :)
Haal de spiegelkap er eens af.
Kijk of er twee draden naar 't glas lopen.
Zo ja, is je verwarmingselement gewoon kapot, oplossing nieuwe spiegelglazen.
Zo nee, dan heb je 't niet.

Na 22 jaar kan het wel eens zijn dat ze defect geraakt zijn.
Thanks, ik zal eens kijken van de week
 
Volkswagen  Polo  1.4-16V 
  • Leuk
Waarderingen: _Maarten_
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!