Bij mijn Polo-BM (mei 2010 / 40.000 km) ging eerst het 'voorgloeilampje' knipperen en daarna het 'motormanagementlampje' permanent branden.
In de garage moest toen de hele EGR(?)-klep (incl. koelunit) worden vervangen. Gelukkig nog net binnen de garantie! Men vertelde mij dat deze klep (die niet volledig verbrande uitlaatgassen terugleidt naar de cilinders) door roetaanslag vastzat.
Om dit te voorkomen raade de man van het magazijn me aan om voortaan later te gaan schakelen dan de schakelindicator aangeeft en niet onder de 2000/min toeren te rijden.
Weet iemand of dit zin heeft en dus beter is dan de doen wat de schakelindicator aangeeft. Ik vindt het wel wat tegenstrijdig allemaal.
In de garage moest toen de hele EGR(?)-klep (incl. koelunit) worden vervangen. Gelukkig nog net binnen de garantie! Men vertelde mij dat deze klep (die niet volledig verbrande uitlaatgassen terugleidt naar de cilinders) door roetaanslag vastzat.
Om dit te voorkomen raade de man van het magazijn me aan om voortaan later te gaan schakelen dan de schakelindicator aangeeft en niet onder de 2000/min toeren te rijden.
Weet iemand of dit zin heeft en dus beter is dan de doen wat de schakelindicator aangeeft. Ik vindt het wel wat tegenstrijdig allemaal.