Vervangende koplampen Polo 2011

PXL_20230907_144745469.MP.jpg

Ik ben op zoek naar vervangende koplampen voor mijn Polo uit 2011.
Dit i.v.m. mijn huidige koplampen na het polijsten nog vies ogen. (op de foto lijkt het mee te vallen maar het is echt niet om aan te zien)
Binnenkant is dus ook vies en ik las dat het beste is gewoon een nieuwe set te kopen.

Nu wil ik de koplampen dus vervangen voor een nieuwe set.
Het liefste voor led/xenon maar ik weet niet wat hier de opties in zijn en dat ligt natuurlijk ook aan de prijs.
Kan dat bijvoorbeeld ook zomaar zonder aanpassingen?

Volgens mij zijn dit mijn huidige koplampen maar dat weet ik niet zeker.
Daar staat ook bij "excl.stelelement voor koplamphoogteregeling" maar ik weet dus niet of ik dit wel of niet heb.
In de auto heb ik volgens mij wel zon schakelaar zitten naast de sterkte van de dashboardverlichting.

Moet ik dan specifiek deze koplampen weer aanschaffen, omdat andere koplampen een stelmotor hebben?

Misschien zelfs nog tips voor een bepaald type zou ook welkom zijn.

Alvast bedankt.
 
VW  Polo  1.2 12V 69pk 
Originele bi-xenon lampen van de 6R of originele LED lampen van de 6C passen qua formaat.
Om dat te laten werken zijn er wel tussenstekkers nodig en coderen.

Je hebt nu wel hoogteregeling van de koplampen. Als je andere lampen koopt heb je dat ook nodig.
Dus de lampen waar je aan refereert moet je nog de stelmotoren bij kopen.
 
Hoe/waar doe ik dit want ik wil deze waarschijnlijk wel aanschaffen. Ik heb zelf geen obd apparatuur. Kan een dealer dit snel regelen?

Wat ik begrijp is dat je dimlicht uit gaat tijdens groot licht dan?

Nee dimlicht gaat niet uit bij seinen.
Bij H7 gebruik je een aparte lamp voor grootlicht, H7 heeft 1 lichtbron en H4 heeft er 2
 
Dealer kan je vast niet helpen...
even iemand zoeken met VCDS/obd11 die kan dat zo regelen.

correct dimlicht gaat dan uit.
Ik lees net onderstaande in een ander topic.
In mijn geval moet ik dus iets aan de bekabeling aanpassen? Ik heb een 1.2 12v uit 2011. Misschien nog even handig om te vermelden. Het is een Style uitvoering uit Duitsland.


De H4 koplamp kan relatief makkelijk ge-upgrade worden naar een H7 koplamp van de Polo 6R en Polo 6C. In een auto met verlichting via de BCM (i.e. 1.2TDI Bluemotion) is het een kwestie van 2 VCDS aanpassingen: byte 18 van ’61’ naar ’65’ of ’41’ byte 22 van ’04’ naar ’00’. In een auto zonder start-stop (i.e. Trendline FSI) is de crossover van dim- en grootlicht mechanisch en moet er iets in de bekabeling van het grootlicht aangepast worden. Mijn methode is om de grijze kabel op positie 40 van de stekker van de stuurhendelschakelaar (dit is een L-vormige, grote witte stekker) te verwijderen en de grijze kabel met met de grijze kabel van de lichtschakelaar te verbinden.
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo  1.2 12V 69pk 
Koplampen zijn ook niet goed opgeschuurd als ik het zo zie. Als het met korrel 1000 niet goed weggaat zou je met korrel 600 zeker alles eruit krijgen.

Ik zou ze daarna ook in de 2k blanke lak zetten, blijven ze weer jaren goed!
 
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
Bekabeling aanpassen is wel nodig lijkt het.

Bij het origineel H7 loopt het dimlicht of de aansturing van het relais J331 rechtstreeks via een grijze draad op pin T17/7 naar de lichtschakelaar E1. Op de H4 zou de wit/zwarte draad hier komen. U kunt de grijze draad van H4 omleiden naar schakelaar E1 pin T17/7. Ook de wit/zwarte draad moet vast blijven zitten. Elektrisch is het resultaat hetzelfde als hierboven.

Hier een handleiding voor de geïnteresseerden (wel even registreren om de foto's te zien)
Ik ga er even over nadenken wat ik ga doen...
 
VW  Polo  1.2 12V 69pk 
Misschien gek idee, maar als je de units eruit haalt en die uitstoomt? binnen kunnen toch geen krassen zitten dus is vuil van motorcompartiment...wat dan ook weer wil zeggen dat je beschermhoezen van je lampjes niet goed vast zaten.
 
Volkswagen  Polo 6C1  1.2 tsi 90pk => Fase 1 Tuning 140.3 Pk / 258 Nm 
  • Leuk
Waarderingen: ronald1987
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!