Vervangen spiegelglas incl houder zijspiegel bestuurderszijde

Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een VW Polo uit 2007: Polo 9N3.

Vandaag is het spiegelglas uit mijn rechter zijspiegel gevallen. De houder van het glas zit er nog in, blijkbaar is de lijm losgeraakt, waardoor het glas los is gekomen.

Nu is mijn vraag of ik dit zelf kan vervangen. Volgens de dealer moet de spiegelhouder incl. glas vervangen worden, het glas wordt namelijk niet los verkocht. De dealer rekent 45,- euro incl. BTW voor alleen het materiaal.

Nu mijn vraag of ik dit zelf makkelijk kan vervangen? iemand ervaring met het losmaken van de houder?


Alvast dank voor het meedenken.
Groet,
Dennis
 
Paar weken terug viel het glas bij mij er ook uit. Heb op carpartsdirect een nieuwe besteld voor 16€ geloof ik, verwarmd en bol aan de zijkant.
Je klikt em er zelf makkelijk in :)
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Bij mij hing mijn linker buitenspiegel te wapperen en hij bleek bovenaan nog maar aan een randje van ±3mm vast te zitten. De spiegel was vastgezet met dubbelzijdig klevende folie en die folie kleeft nog steeds goed. Echter de zwarte verflaag op de achterkant van de spiegel is losgegaan.
Ik heb nu montagekit (BISON POLY MAX) op de verflaag gesmeerd en heb daarmee de verf, en daarmee de houder, weer op de spiegel geplakt. De spiegel zit nu al weer een paar dagen vast.
 
Onlangs ook voorgehad, langs de lokale carparts dealer geweest en voor 20 euro was ik gesteld. Gewoon de houder eruit trekken( mag wat kracht achter zitten dat ding plooit mee), de draadjes losmaken (als je spiegelverwarming hebt) en nieuwe houder met glas er gewoon terug inklikken nadat je de draadjes daarop hebt aangesloten.

Maar zoals je dus kan lezen zijn er 2 varianten, eentje met en eentje zonder spiegelverwarming aansluiting, dus koop de juiste! ;)
 
Heren,

Net als de persoon die deze discussie startte ben ik ook in het bezit van een 9N3 uit 2007 (ocassion). Mijn linker buitenspiegel is dus ook uit de houder gevallen, een paar dagen geleden trilde de spiegel al een beetje.
De spiegel is nog helemaal intact dus ik dacht na over de volgende reparatie opties.

1. Laten repareren bij de dealer (Century), gaat 86 euro kosten. Deze optie valt dus af.

2. Eerst met dubbelzijdig tape plakken (zie afbeeldingen) en dan meteen een nieuwe bestellen via:
Spiegelglas links +verwarmd +asfer. model 2005-2009 5828835 Hagus voor VOLKSWAGEN POLO (9N_) bouwjaar 2001.10-??? | Winparts.nl - Spiegelglazen
Is het zelf monteren simpel?
Hoe krijg ik het plastic plaatje weg als ik het nieuwe onderdeel wil monteren?

Bij voorbaat dank.

aatxth.jpg

28w2a9f.jpg

1zg5nb7.jpg

of7fhw.jpg
 
Monteren is heel simpel!
Neem bijvoorbeeld twee dunne imbussleuteltjes of iets anders en haak die achter het plastic waar het spiegelglas aan vast zat en dan eraan trekken, zit geklemt (let wel op de draadjes van de spiegelverwarming.

Met de nieuwe voorzichtig zijn en goed erop terugduwen, het echt goed vastklikken met alle klemmen valt nog wel eens tegen.
Succes! :)
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!