Vervangen remvloeistof en versnellingsbakolie

starsky

Voormalig Admin
Weet iemand hoe het zit met het vervangen remvloeistof en versnellingsbakolie?
Nu weet ik dat de dealer adviseert om de remvloeistof vervangen, maar ik heb ook gehoord dat dit niet hoeft.
Voor de versnellingsbakolie heb ik de dealer net gebeld met de vraag wanneer dit gebeuren moet, zij zeiden dat ze het alleen doen wanneer er klachten zijn (bij handgeschakeld).

Wat is nu verstandig om te doen?

Remvloeistof moet zo om de 2 a 3 jaar ververst worden!

Versnellingsbak olie word alleen gedaan als er een lekkage is zoals keringen!

Bij mij in de garage doen we dat alleen bij auto's met een automaat doen we het om 60000!

In remvloeistof komt vocht. Als dat percentage te hoog is (en dat is het al vrij snel), kan bij stevig remmen je remdruk wegvallen (omdat vocht/water door de hoge temperatuur verdampt, en dan niet meer stevig is). Vandaar dat je die om de 2 jaar dient te vervangen.

-  - 
En laat ook gelijk de dikte van je remschijven en blokken controleren...Vorig jaar heb ik die van mij een hele grote beurt laten geven: alle 4 de remschijven plus blokken vervangen, remolie, motorolie, waterpomp incl. alle bijbehorende riemen en spanrollen, filters (lucht, benzine en olie). Dus ik ben voor een hele tijd weer klaar.

Nou....het heeft mij alleen de onderdelen gekost en het werk heeft mijn man samen met een bevriende monteur gedaan. Dit was wel verspreid over enkele dagen, maar dat boeide mij niet want we hadden toch vakantie.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!