Vertraging in gaspedaal

Ik vind de vertraging die ik in mijn gaspedaal heb ook niet heel fijn. Is niet hinderlijk, maar zou fijner zijn als ie sneller oppakt. Ik heb gewoon een 95pk en handgeschakelde, en bij mij gaat het niet om vertraging bij het wegrijden, maar gewoon tijdens een algemene rit. Er lijkt een halve seconde of iets minder vertraging in te zitten, wat misschien goed is voor comfort, maar niet natuurlijk is voor mij.

Mijn oude Polo 6N pakte vrijwel meteen op. De vertraging merk ik vooral wanneer het gaspedaal wat dieper ingedrukt word bij een constante snelheid, bijvoorbeeld inhalen snelweg, er zit dan vertraging tussen.

Ik lees in dit topic dat dit met VCDS is aan te passen? Wat word de reactietijd van het gespedaal na de aanpassing? Voelt dit dan een beetje alsof je Sport Select zou hebben? Tijdens een proefrit beviel de response tijd van het gaspedaal met Sport Select erg goed namelijk, waardoor het ook leek alsof je harder ging.

Ik heb de reactie van het gaspedaal aangepast met een dongle van Carista. Klinkt misschien overdreven, maar na het aanpassen voelde mijn 95PK alsof hij was getuned, haha. Voorheen vond ik de auto heel erg stroperig. Wanneer ik de auto in sport heb voelt het allemaal nog wat sneller.

Tevens kon ik er heel makkelijk wat andere opties als needle sweep en het pano-dak openen met comfort openen.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 90PK 
Ik heb de reactie van het gaspedaal aangepast met een dongle van Carista. Klinkt misschien overdreven, maar na het aanpassen voelde mijn 95PK alsof hij was getuned, haha. Voorheen vond ik de auto heel erg stroperig. Wanneer ik de auto in sport heb voelt het allemaal nog wat sneller.

Tevens kon ik er heel makkelijk wat andere opties als needle sweep en het pano-dak openen met comfort openen.

Even ge-googled, gewoon zo'n OBD2 bluetooth dongle dus? Wel grappig, toen ik in mijn vervangend vervoer Polo bluetooth inschakelde zag hij een 'OBD2' connectie, geen idee waarom daar een OBD2 dongle op zat, maar niks merkbaars ingesteld in iedergeval.

Maar inderdaad, dat effect dat ie een stuk sneller is, mis ik nu een beetje.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Even ge-googled, gewoon zo'n OBD2 bluetooth dongle dus? Wel grappig, toen ik in mijn vervangend vervoer Polo bluetooth inschakelde zag hij een 'OBD2' connectie, geen idee waarom daar een OBD2 dongle op zat, maar niks merkbaars ingesteld in iedergeval.

Maar inderdaad, dat effect dat ie een stuk sneller is, mis ik nu een beetje.
Ik snap wel wat je bedoelt. Die vertraging voel ik vooral als ik een rotonde op wil rijden en nog even snel voor iemand wil gaan. Bij m'n vorige auto was dat geen probleem, met de Polo moet ik dat maar niet meer doen...
 
Ik heb de reactie van het gaspedaal aangepast met een dongle van Carista. Klinkt misschien overdreven, maar na het aanpassen voelde mijn 95PK alsof hij was getuned, haha. Voorheen vond ik de auto heel erg stroperig. Wanneer ik de auto in sport heb voelt het allemaal nog wat sneller.

Tevens kon ik er heel makkelijk wat andere opties als needle sweep en het pano-dak openen met comfort openen.

Ik zie dat je voor die aanpassingen een abonnement moet afsluiten. Zie wel dat je erg veel kunt aanpassen, maar ik weet niet of die lijst met aanpassingen op hun website algemene aanpassingen zijn of specifiek voor de Polo? Is misschien wel €4,- per maand (omgerekend) waard. Wat is jou algemene ervaring met die app? Zijn er veel instellingsmogelijkheden (zoals ze beloven) en is dit afhankelijk van uitvoering (ik heb Comfortline)?
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ik zie dat je voor die aanpassingen een abonnement moet afsluiten. Zie wel dat je erg veel kunt aanpassen, maar ik weet niet of die lijst met aanpassingen op hun website algemene aanpassingen zijn of specifiek voor de Polo? Is misschien wel €4,- per maand (omgerekend) waard. Wat is jou algemene ervaring met die app? Zijn er veel instellingsmogelijkheden (zoals ze beloven) en is dit afhankelijk van uitvoering (ik heb Comfortline)?

je kunt op de site je auto invullen en exact zien wat je kunt aanpassen. Wat ze vermelden is ook te tweaken.

het is enkel zo dat sommige dingen niet werken, omdat ze niet aanwezig zijn in de auto. Zo kan ik niet instellen dat ik het alarm hoor bij het openen en vergrendelen bijvoorbeeld.

qua betaling heb ik eenmalig iets betaald, daarna alles ingesteld en de dongle niet meer gebruikt.

begin volgend jaar krijgen we onze T-Roc geleverd en dan ga ik opnieuw aan het tweaken.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 90PK 
je kunt op de site je auto invullen en exact zien wat je kunt aanpassen. Wat ze vermelden is ook te tweaken.

het is enkel zo dat sommige dingen niet werken, omdat ze niet aanwezig zijn in de auto. Zo kan ik niet instellen dat ik het alarm hoor bij het openen en vergrendelen bijvoorbeeld.

qua betaling heb ik eenmalig iets betaald, daarna alles ingesteld en de dongle niet meer gebruikt.

begin volgend jaar krijgen we onze T-Roc geleverd en dan ga ik opnieuw aan het tweaken.

Ik heb de dongle via Autowolf besteld. Er zou in de app 1 maand gratis customization bij zitten, dus in theorie zou ik alles naar wens kunnen instellen en er daarna vanaf blijven. Mits alle instellingen onthouden blijven.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ik heb de reactie van het gaspedaal aangepast met een dongle van Carista. Klinkt misschien overdreven, maar na het aanpassen voelde mijn 95PK alsof hij was getuned, haha. Voorheen vond ik de auto heel erg stroperig. Wanneer ik de auto in sport heb voelt het allemaal nog wat sneller.

Tevens kon ik er heel makkelijk wat andere opties als needle sweep en het pano-dak openen met comfort openen.

Ik heb zojuist via Carista de instelling van het gaspedaal ingesteld op 'Directly, controlled by treshold' en gesaved . Daarna de Carista dongle eruit gehaald en een testritje gemaakt. Merkte eigenlijk weinig tot geen verschil. Voelde niet alsof de auto eerder oppakte. Misschien dat het in jouw geval meer ligt aan je Sport instelling, heb zelf geen driving profiles op mn Comfortline.
Vanavond maar eens de andere instellingen proberen
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ik heb zojuist via Carista de instelling van het gaspedaal ingesteld op 'Directly, controlled by treshold' en gesaved . Daarna de Carista dongle eruit gehaald en een testritje gemaakt. Merkte eigenlijk weinig tot geen verschil. Voelde niet alsof de auto eerder oppakte. Misschien dat het in jouw geval meer ligt aan je Sport instelling, heb zelf geen driving profiles op mn Comfortline.
Vanavond maar eens de andere instellingen proberen
Is het dan zo dat je die dongel en 1 maand abonnement krijgt voor die €30,-?
 
Volkswagen  ID3 First Max  58 kWh / 204 pk 
Is het dan zo dat je die dongel en 1 maand abonnement krijgt voor die €30,-?

Nee betaalde ongeveer 30 euro voor de dongle zelf. Daarna moet je met de Carista app via de app een abonnement afsluiten (ik heb 44 dollar voor 1 jaar gedaan). Je krijgt bij dat jaarabonnement 1 maand gratis. Met het abonnement kun je al die instellingen die ze beloven aanpassen. Maar ik merk geen verschil bij mn gaspedaal. Ik lees net in hun blog dat het voor MK7 voertuigen is (gebaseerd op MQB platform). Ik geloof dat de AW MK6 is dacht ik, maar weer niet zeker.

Volgens hun zou met de instelling het gaspedaal gevoeliger zijn. Dus waar je het normaal een beetje intrapt en geleidelijk accelereert zou ie nu meer toeren moeten maken bij een beetje indrukken, bijvoorbeeld, maar nog niet bewust gemerkt.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: Teun
Op de 1.0 TSi moet je niet verwachten dat het gasrespons enorm zal zijn maar het respons is er wel degelijk. Op de GTI merk je het het beste b.v. Hangt erg van de motor af in hoeverre je dit merken gaat :)

Gasrespons is niet meer dan dat hij bij gasgeven minder lang na hoeft te denken alvorens hij daadwerkelijk gas gaat geven.
 
Op de 1.0 TSi moet je niet verwachten dat het gasrespons enorm zal zijn maar het respons is er wel degelijk. Op de GTI merk je het het beste b.v. Hangt erg van de motor af in hoeverre je dit merken gaat :)

Gasrespons is niet meer dan dat hij bij gasgeven minder lang na hoeft te denken alvorens hij daadwerkelijk gas gaat geven.

Ja snap ik. Zou het verschil van een vertraging 'm ook kunnen zitten in het type motor (turbomotor vs atmosferische motor)? Ik heb vandaag namelijk een leenauto, een Hyundai i20 met een 1.2 motor. Weliswaar een stuk trager, maar de gasrespons is wel echt aanzienlijk sneller. Wanneer je bijv. gaspedaal meteen vol indrukt voel je dat (soort schok dat je vooruit gaat). Dat heb ik niet bij mijn Polo, dat is allemaal wat softer voor mijn gevoel.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!