Vertraging in gaspedaal

Hallo allen!

Ik heb mijn Polo nu ongeveer 3 maanden. Ik ben er zeer tevreden mee. Er is alleen 1 ding en dat is dat ik de reactie van mijn gaspedaal erg traag vind als het gaat om (vol) weg trekken bij een stoplicht. Ik gok dat het moment van het gaspedaal intrappen totdat de auto daadwerkelijk van zijn plek komt zeker zo'n 1,5 seconde duurt. Nu heb ik gasreactie al laten verbeteren met VCDS, maar is er nog wat anders aan te doen?

Ik zie jullie kennis graag tegemoet!
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
Hallo allen!

Ik heb mijn Polo nu ongeveer 3 maanden. Ik ben er zeer tevreden mee. Er is alleen 1 ding en dat is dat ik de reactie van mijn gaspedaal erg traag vind als het gaat om (vol) weg trekken bij een stoplicht. Ik gok dat het moment van het gaspedaal intrappen totdat de auto daadwerkelijk van zijn plek komt zeker zo'n 1,5 seconde duurt. Nu heb ik gasreactie al laten verbeteren met VCDS, maar is er nog wat anders aan te doen?

Ik zie jullie kennis graag tegemoet!

Je hebt ook niet toevallig start/stop aanstaan (mocht je auto dit hebben)?
 
Volkswagen  Polo Highline R-Line  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
Mijn ervaring is dat gas vol intrappen vanuit stilstand, met DSG niet de meest slimme optie is. Beter eerst heel even wachten tot de aandrijving aangrijpt en dan vol gas. Ben je nog veel eerder weg dan de meesten bij het stoplicht hoor ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
Zowel D als S..
even een vraag uit nieuwsgierigheid, als je dan zo snel weg wil rijden, hou je dan met links toevallig je rem vast en met rechts gelijk op het gas trappen als je van de rem af gaat? dit is de manier van launchcontrol activeren op de GTI's hier maar meen me te herinneren dit een keer met mijn GTE geprobeerd te hebben die daarna inderdaad 1,5 seconde moeite had. zal vast niet het geval zijn maar het is maar om het uit te sluiten
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
Gasrespons is met de juiste instelling toch een heel stuk beter tov origineel. Denk eerder dat het met de motor te maken heeft zoals hierboven ook al vermeld is. Is het alleen vanaf stilstand of ook als je al rijd en gas even los laat?
 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
met de GTI ervaar ik het niet maar die heeft dna ook een andere bak dus ik zou het verder niet weten.
Dan zou
even een vraag uit nieuwsgierigheid, als je dan zo snel weg wil rijden, hou je dan met links toevallig je rem vast en met rechts gelijk op het gas trappen als je van de rem af gaat? dit is de manier van launchcontrol activeren op de GTI's hier maar meen me te herinneren dit een keer met mijn GTE geprobeerd te hebben die daarna inderdaad 1,5 seconde moeite had. zal vast niet het geval zijn maar het is maar om het uit te sluiten
Launch control zit niet op de 1.0 115pk. Ik hou mijn voet ook niet op de rem, want ik gebruik mijn linkervoet helemaal niet! En met rechts beide pedalen tegelijk indrukken zou ook een beetje vreemd zijn. :mrgreen:
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
Beide VCDS aanpassingen laten doen aan het gaspedaal? De combinatie tussen 'direct acceleration', 'audi throttle' en de sportstand van sport select maakte bij mij een gigantisch verschil (y)
Dat zou ik niet durven zeggen. Er werd gevraagd of ik de gasresponse verbeterd wilde hebben en niet daadwerkelijk gezegd wat er werd veranderd.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
Ik vind de vertraging die ik in mijn gaspedaal heb ook niet heel fijn. Is niet hinderlijk, maar zou fijner zijn als ie sneller oppakt. Ik heb gewoon een 95pk en handgeschakelde, en bij mij gaat het niet om vertraging bij het wegrijden, maar gewoon tijdens een algemene rit. Er lijkt een halve seconde of iets minder vertraging in te zitten, wat misschien goed is voor comfort, maar niet natuurlijk is voor mij.

Mijn oude Polo 6N pakte vrijwel meteen op. De vertraging merk ik vooral wanneer het gaspedaal wat dieper ingedrukt word bij een constante snelheid, bijvoorbeeld inhalen snelweg, er zit dan vertraging tussen.

Ik lees in dit topic dat dit met VCDS is aan te passen? Wat word de reactietijd van het gespedaal na de aanpassing? Voelt dit dan een beetje alsof je Sport Select zou hebben? Tijdens een proefrit beviel de response tijd van het gaspedaal met Sport Select erg goed namelijk, waardoor het ook leek alsof je harder ging.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Enigszins off-topic maar ik hoorde onlangs een radioreclame dat Mazda zelfs adverteert met een vertraging van 0,2 seconde... Mooie reden om geen Mazda te kopen :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Enigszins off-topic maar ik hoorde onlangs een radioreclame dat Mazda zelfs adverteert met een vertraging van 0,2 seconde... Mooie reden om geen Mazda te kopen :)

Ja dat bericht kwam ik ook tegen toen ik Googlede op vertraging gaspedaal. Maar volgens mij is dat onzin, want elke auto heeft standaard vertraging denk ik. Alleen ben ik zelf erg gevoelig voor details die andere misschien (bijna) niet merken.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!