Verstuiver lek bij solenoid?

essie91

Actief lid
68
46
27
Hey allen,

Bij mijn laatste rondje door de motorruimte zag ik 1 druppel vloeistof op een verstuiver liggen. Jawel, 1 druppel, en dat is bij mij meteen de druppel die de emmer doet overlopen

Moet schoon en droog zijn, anders is er wat aan de hand denk ik altijd maar zo.

Op de foto lijkt het nog erger dan het is. Ik heb de vloeistof met mijn vingertjes uitgesmeerd in de hoop wat op mijn vingers te houden zodat ik eraan kon ruiken. Was helaas zo weinig dat dat niet gelukt is.

Heb naar de o ring van de retour leiding gekeken, die is droog. Ook de hoge druk leiding was droog voordat mijn vingertjes erlangs zijn gegaan. De aansluiting op de cilinderkop is ook droog. Enige waar wat vettigheid zit is de aansluiting tussen de solenoid en de verstuiver. Daar zit een koperen ringetje ook.

Is er iemand die ervaring heeft met de verstuivers van een 1.4tdi? Of eventueel de verstuivers van een crafter? Die zijn bijna identiek.

Ik vraag me af of ik dat plastic kapje van de solenoid kan losmaken en of daar nog een moer onder zit o.i.d.

Ik wil binnenkort nog een keertje ontvetter erop spuiten om te kijken of ik de precieze bron kan achterhalen. Eigenlijk hoop ik dat de monteur bij de oliewissel wat gemorst heeft, de oliedop zit er strak naast.

Mocht ik toch besluiten deze verstuiver te wisselen, zijn er mensen hier die een slagtrek setje te leen hebben?
 

Bijlagen

  • IMG_20230724_203800.jpg
    IMG_20230724_203800.jpg
    3.5 MB · Weergaven: 36
  • IMG_20230724_203830.jpg
    IMG_20230724_203830.jpg
    2.4 MB · Weergaven: 37
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI Bluemotion CUSA 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!