Versnellingsbak rammel

Goedendag,

Al sinds een jaar heb ik een rammel in mijn versnellingsbak in zn 3,4 en 5e versnelling.
In het begin was het nauwelijks te horen, dus na zoeken van informatie zeggen mensen dat het een druklager of drukgroep is wat is versleten.

Als iemand dit kan bevestigen zou dat fijn zijn.

Vanmorgen terug gekomen van vakantie met de auto, op de heenweg was het zoals ik gewend was (viel dus wel mee). Maar op de terugweg leek het geluid veel harder en was het ook een heel stuk scheller.

Verder is er geen olie lekkage ( dit heb ik na gekeken op een brug vandaag).
Schakelen gaat ook nog soepel.

Iemand een idee wat dit precies kan zijn, zijn het de druklagers of is de bak aan zijn eind toe?

Alvast bedankt
 
Volkswagen  Polo 6N2  1.4 60pk 
Als de auto stationair draait, hoor je dan wat?
En als je de koppeling intrap is het dan weg/of hoorbaar.

Als je drukgroep versleten is moet je dit merken met het intrappen van het pedaal, dan gaat het pedaal meestal zwaar.
Of je koppeling slipt door.

Mooiste zal zijn als je hier een filmpje kan plaatsen van het geluid(uploaden via youtube)

Ik kan me ook herinneren dat er een lager(soort van cassette) in de bak zit die nog wel is herrie willen maken.
 
Klinkt bijna als een Kever!
Kzou zeggen: ga eens langs een garage. Lijkt mij inderdaad een bak/koppelingsprobleem
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!