Versnellingsbak polo gti

Beste allen,

Ik zit met een vraag vast waar google mij niet bij kan helpen...

binnenkort is mijn versnellingsbak aan de beurt, sinds dat de polo gechipt is merk ik dat de bak sneller slijt dan gemiddeld.

nu wil ik de versnellingsbak (oa voor volgende projecten) van een polo 6r gti of gt eronder zetten maar de vraag luid, past dit?
Ik hoor graag jullie mening en evt oplossing hiervoor.

vriendeijke groet,
Kevin

Volkswagen Polo 6R 1.2 tsi (6 baks handgeschakeld)
Bj: 2011
140 paardjes
 

Bijlagen

  • 23A1711A-4DAE-4FE5-9ECD-E2207B06BC1C.jpeg
    23A1711A-4DAE-4FE5-9ECD-E2207B06BC1C.jpeg
    319.7 KB · Weergaven: 20
Misschien is de koppelingsplaat van de BlueGT beter dan de 1.2 (als ik mij goed herinner was aangrijppunt korter/harder in de BlueGT), maar de bak zelf vervangen lijkt mij zinloos.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Voor mijn nieuwsgierigheid. Waar merk je aan de de bak slijt door de 140pk? Hoeveel km heeft je koppeling gedraaid?
Sinds dat hij gechipt is hoor je duidelijk een ‘aanlopend’ geluid (weet even niet hoe ik het anders kan noemen) bij het flink optrekken in de 1e, 2e en 3e versnelling. Dit is met de dag luider geworden sinds de chiptuning.
Zodra ik m’n gaspedaal helemaal in trap hoor je dit flink, als ik half gas geef hoor je dit amper.
Ik heb het vermoeden dat m’n bak het vermogen niet aan kan.
1e versnelling hoor je het tot 5500 toeren
2e versnelling tot 5500 toeren
3e versnelling tot 3500 toeren
Na de 3e versnelling hoor je niks meer qua ‘rare’ geluiden.
 
Sinds dat hij gechipt is hoor je duidelijk een ‘aanlopend’ geluid (weet even niet hoe ik het anders kan noemen) bij het flink optrekken in de 1e, 2e en 3e versnelling. Dit is met de dag luider geworden sinds de chiptuning.
Zodra ik m’n gaspedaal helemaal in trap hoor je dit flink, als ik half gas geef hoor je dit amper.
Ik heb het vermoeden dat m’n bak het vermogen niet aan kan.
1e versnelling hoor je het tot 5500 toeren
2e versnelling tot 5500 toeren
3e versnelling tot 3500 toeren
Na de 3e versnelling hoor je niks meer qua ‘rare’ geluiden.
En dan zozeer niet door de 140pk maar naar mijn gok door het aantal koppel.
 
Apart.. ik zou denken dat de koppeling eerder slijt dan de transmissie zelf, en deze zou dan juist bij het toerental met de ‘hoogste torque’ slippen. Hoeveel km heb je gereden? En is de transmissie olie al eens vervangen? Slijtage van de transmissie zou een monteur (of hobbyist) kunnen zien aan de olie.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 FSI 86pk 
Apart.. ik zou denken dat de koppeling eerder slijt dan de transmissie zelf, en deze zou dan juist bij het toerental met de ‘hoogste torque’ slippen. Hoeveel km heb je gereden? En is de transmissie olie al eens vervangen? Slijtage van de transmissie zou een monteur (of hobbyist) kunnen zien aan de olie.
Blok heeft 160xxx gelopen.
Bak olie heb ik pas geleden ververst, hierin zaten minimale metaal snippers.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!