verschildruksensor

Hallo polorijders,

Sinds enige tijd gaat in het dashboard het motorlamje branden en dan weer uit.Bij de vw garage hebben ze de computer uitgelezen en toen bleek dat de verschildruksensor vervangen moest worden,wat 146 euro kost.Op internet kan ik deze sensor kopen voor 38 euro en het uitwisselen lukt ook gemakkelijk zelf maar ik twijfel of de sensor ingelezen moet worden in de boordcomputer.Ik kan dat haast niet geloven omdat het hier een signaalgever betreft en hoe weet de computer dan dat het een nieuwe is?Weet iemand van jullie hier meer van en zo ja hoe dien ik dan te handelen?

Bij voorbaat dank
 
Stelletje oplichters!

waar ben je geweest?
ik heb dit namelijk ook gehad een maandje geleden. Ben bij de vw dealer van den undenhout in Eindhoven geweest, had rond de 100 euro afgerekend. Vond ze wel redelijk, er zat wel 2 jaar garantie op het onderdeel, dus stel je krijgt weer problemen ermee kan je daar weer aankloppen.
 
Vandaag toch maar naar een garage bij mij om de hoek gegaan en de sensor laten vernieuwen en inlezen. De garagehouder beweerde dat niet originele sensors vaak problemen geven en dat wil ik niet.
Het geheel kostte 117 euro inclusief btw.
TZT wil ik toch een diagnosetoestel aanschaffen zodat ik zelf kan uitlezen en instellen, voor de sport en om geld te sparen.

Groeten
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!