Verschil in verbruik na (zomer) bandenwissel

Na de aanschaf van mijn nieuwe velgen en banden was ik wel benieuwd of en hoeveel mijn auto meer zou zijn gaan verbruiken.

Ik las of andere fora wel over 100km minder per tank bij "normaal rijden" :shock:

Ik ben van 185 naar 215 gegaan, opzich best veel, dus ik was benieuwd ja!!!

Nou ben ik benieuwd hoe normaal normaal is maar dat terzijde. Ik heb het zelfde stuk snelweg (200km), alle2 's avonds met weinig verkeer, zelfde snelheid en rijstijl aangehouden. Nou ze mogen er onder blijven zitten!

Ik kwam op een verschil van nog geen 0,5 liter. Natuurlijk geen 10% betrouwbaar bewijs maar wél een geruststelling :cool:.

Nu is kijken wat een volle tank doet met gemiddeld verkeer, stad en snelweg.
 
het verbruik zal iets toenemen ja
ik merk dat dit ook wel een klein beetje in je eigen koppie zit...want als je veel met je rechtervoet speelt kun je ook ineens dat 100km extra rijden...

zelfs met 17 inch boavista's heb ik 1050km op 1 tank gehaald...en dat door als een slow ass driver te gaan rijden...dus het kan wel.
 
@KYC,

Daar ben ik het helemaal mee eens! Ik merk ook dat ik met die nieuwe banden veel strakker kan rijden vanwege de beter wegligging en daardoor meer verbruik. Maar als ik bewust rij het volgens mij niet heel veel scheelt!
 
euh.. ik wil niet veel zeggen, maar als ik mijn best doe kan ik met mijn auto ook wel 1 op 16/18 halen met mijn standaard velgen en banden ;)
dus denk dat de grootste factor je rijstijl is ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
haha jah klopt!
en 't kan echt jah, zolang je maar niet constant rijdt (inhoudend veel bochten) en het een kort stukje is :lol:
op langere ritten scoor ik gemiddeld ook wel 1 op 19/21 ;)
maargoed op de snelweg rijd ik dan wel 130/140, anders haal je qua verbruik wel betere waarden ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!