Vermogen meten

jacovn

Nieuw lid
Weet iemand waar je een goede en betaalbare vermogens meting kunt laten doen ?

Het is of een rollen bank, of een roller bank.

Ik woon in Almere, dus liefst niet in Groningen of Limburg :)

Je kan dit laten doen bij JD Engineering in Lochem, ligt tussen Enschede en Apeldoorn. Kosten zijn 160 euro inclusief BTW en inclusief uitdraai.

Informatie staat hier.

Ze schrijven op hun site overigens dat ze hun bank ook verhuren aan clubs en bedrijven en dat de prijs dan op opgave is.
Misschien is het dus eens een idee om wat mensen op het Mijnpolo.nl forum op te trommelen om een dag meerdere van onze wagens op de bank te zetten, kunnen we wellicht een leukere prijs bedingen, denk dat er wel meerdere van ons geïnteresseerd zijn in het werkelijke vermogen van hun al dan niet getunede Polo (ik in ieder geval wel!).

1 x 160 en 1 x 25 zou nog gaan.

Maar er zullen er nog wel meer zijn met een iets vriendelijkere prijs. Al snap ik ook wel dat het wel eventjes werk is, en de installatie zal ook betaald moeten worden...

Knight zei:
25 is wel een hele vriendelijk prijs toch? inclusief rapport
Inderdaad een nogal enorm verschil met (het bij mijn weten 'gerespecteerde') JD Engineering. Hebben ze bij TVS Engineering ook een 4WD rollerbank? Anders gaat het niet goed werken met auto's met ESP en ABS.

Hoe waren jullie ervaringen?

[update]
Ik zie nu op dat VR6 forum dat het inderdaad een 2WD rollerbank is. Correct me if I'm wrong maar ik heb uit meerdere bronnen vernomen dat je met een moderne auto toch echt een 4WD rollerbank nodig hebt omdat anders het ESP en ABS gaat bokken omdat je achterwielen niet rollen en dus denkt dat er een noodsituatie is, iemand met verstand daarover die daar iets over kan zeggen?

ESP en ABS heb je geen 4wd rollenbank voor nodig het is alleen nodig bij VAG auto's gemaakt voor 1997 zoals de Synchro.
Tegenwoordig kunnen alle 4wd VAG auto met een stekkertje en een zekering tot 2wd gemaakt worden.

De prijs van 25 euro is alleen als je een groeps actie doet met meer dan 10 aanmeldingen.
Het ESP en ABS gaat niet bokken je krijgt alleen een waarschuwings lampje maar die gaat zodra je een paar meter op straat rijd weer uit.
(Dit komt omdat je voor wielen draaien op de test bank en achter niet.)

Eventueel kun je bij meerdere auto's laten tunen ook een leuke korting krijgen.

Zijn meer mensen geinteresseerd in zo'n testbank meeting?

Gr.

Knight zei:
Het ESP en ABS gaat niet bokken je krijgt alleen een waarschuwings lampje maar die gaat zodra je een paar meter op straat rijd weer uit.
Eventueel kun je bij meerdere auto's laten tunen ook een leuke korting krijgen.

Zijn meer mensen geinteresseerd in zo'n testbank meeting?
Ok duidelijk, het ESP lampje gaat dus branden (lijkt me op logisch) maar het heeft verder dus geen invloed op het gemeten vermogen omdat het ABS automatisch afremt? Bedenk nu ook dat ESP natuurlijk uit te schakelen middels de knop op het dashboard.

Voor 25 euro, mits er genoeg geïnteresseerden zijn, kan ik me niet echt een buil vallen natuurlijk dus count me in! In tuning ben ik overigens niet geïnteresseerd.

Misschien is het slim om een apart postje te starten om te inventariseren wie er interesse heeft.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!