Vermogen 75pk 1.6 TDI opvoeren

Hey forum

ik vroeg me eigenlijk af welke de goedkoopste manier is om je vermogen op te voeren, en welke de beste manier is om dit te doen, rij namelijk zelf met een 1.6 TDI met 75Pk, een blokje dat natuurlijk veel meer aan kan dan 75 Pk.

Heb al heel wat gelezen over racechip en powerbox. maar echt veel wijzer ben ik er niet uit geworden.
Zijn hier mensen die hun ervaringen hiermee kunnen delen?

Met vriendelijke groeten
Ceunen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik jouw was zou ik toch echt voor een bekende tuner kiezen.
Omdat de 1.2TDI alleen te tunen is via een powerbox is dat dus ook het enige waarmee ik ervaring heb.
Persoonlijk ben ik niet kapot van Ventura, maar echt helemaal dol op JD Engineering.

Wat jouw geval betreft kun je denk ik beter voor een obd tune gaan;)
Zijn wel een flink aantal tuners in belgië die je daarvan kunnen voorzien en ik moet zeggen, ik ben het echt eens met de uitspraak "als je het doet, doe het dan meteen goed, of doe het niet".
Aangezien ik hardleers ben in sommige dingen heb ik dat helaas ook ondervonden (vandaar mijn overstap naar JD).

Wat betreft racechip, dat is zeer wss gewoon prut, omdat die puur alleen je rail druk verhoogt en dus alleen meer brandstof in laat spuiten. Via obd worden er veel meer dingen gedaan, wat er wordt bijgesteld kun je beter aan de tuner zelf vragen, die kunnen jouw het beste antwoord op dat gebied geven;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Als ik jouw was zou ik toch echt voor een bekende tuner kiezen.
Omdat de 1.2TDI alleen te tunen is via een powerbox is dat dus ook het enige waarmee ik ervaring heb.
Persoonlijk ben ik niet kapot van Ventura, maar echt helemaal dol op JD Engineering.

Wat jouw geval betreft kun je denk ik beter voor een obd tune gaan;)
Zijn wel een flink aantal tuners in belgië die je daarvan kunnen voorzien en ik moet zeggen, ik ben het echt eens met de uitspraak "als je het doet, doe het dan meteen goed, of doe het niet".
Aangezien ik hardleers ben in sommige dingen heb ik dat helaas ook ondervonden (vandaar mijn overstap naar JD).

Wat betreft racechip, dat is zeer wss gewoon prut, omdat die puur alleen je rail druk verhoogt en dus alleen meer brandstof in laat spuiten. Via obd worden er veel meer dingen gedaan, wat er wordt bijgesteld kun je beter aan de tuner zelf vragen, die kunnen jouw het beste antwoord op dat gebied geven;)

Hij heeft een 1.6TDI :). Zoals Jan al heeft gezegd, als je het goed wilt moet je naar JD Engineering. Is wel duurder dan andere tuners, maar is het zeker waard als je later je auto terug krijgt :).
 
Hij heeft een 1.6TDI :). Zoals Jan al heeft gezegd, als je het goed wilt moet je naar JD Engineering. Is wel duurder dan andere tuners, maar is het zeker waard als je later je auto terug krijgt :).

Dat weet ik, maar aangezien ervaring werd gevraagd heb ik de 1.2 genoemd;)
Ben daarin klaarblijkelijk niet duidelijk genoeg geweest, dus mijn excuses voor de verwarring:oops:

En JD is idd een geweldige VAG tuner (zo niet de beste), maar om het dichterbij te houden zou bijvoorbeeld apec kunnen;)
Van wat ik zo hoor ook een prima tuner, maar het beste is gewoon om een aantal tuners op te zoeken en dan te gaan zoeken naar ervaringen;)
Tenzij je de rit door NL er voor over hebt, dan gewoon lekker simpel naar JD:mrgreen:
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!