verlichtings piepertje defect => slot defect?

sinds een aantal weken diet het verlichtings piepertje vreemd.
Ik heb nu regelmatig dat ik vergeet de verlichting uit te doen, omdat het piepertje het soms niet doet, heel vreemd iig.
heeft iemand hier ervaring mee? en waar onder het dashboard zit dat peipertje eigenlijk?

alvast bedankt.
Sander
 
Re: verlichtings piepertje doet het niet meer.

Ik moet jullie zeggen dat de bediening van de ramen ook niet meer werkt met de sleutel in de deur, zou dit een probleem met de comfort module kunnen zijn?
al twijfel ik er aan of de optive uitvoering deze wel heeft...
ik verwacht dat het schakelaartje in het duerslot zit, als deze stuk zou mijn binnen verlichting het toch ook niet meer doen. verder zie ik geen foutmelding in de computer. heel appart :-(
 
Re: verlichtings piepertje doet het niet meer.

Hallo, ja in je slot zit een micro switch (die zijn helaas niet los te koop)
Als de micro switch stuk zou zijn dan doet je binnen verlichting het ook niet meer net als het lampje onder in je deur.
Met andere woorden als de micro switch in je deur slot kapot is weet de auto eigenlijk gewoon niet dat de deur open of dicht is.
Mocht de micro switch nou stuk zijn moet je een heel nieuw binnen slot kopen en Let op koop het zelfde slot een ander slot met een ander nummer dat gaat niet werken in je auto.
En ja al het stuk is moet je dat uit kunnen lezen met vagcom geen probleem.
 
Dat verhaal rond om dat microswitchje zou wel eens de goede richting kunnen zijn.
Het rare is alleen dat als de de bestuurders deur opent de binnen verlichting aan gaat maar de elek. ramen blijven werken terwijl als je dan de bijrijders deur opent stoppen de elek. ramen direct. Als ik nu ipv 1x, 2x op het slotje van de sleutel druk gaat de bestuurders deur weer open.
ik heb net de accu er een tijdje afgehad maar dat helpt niet.
Ik denk dat het tijd word om bij de dealer langs te gaan, of heeft een van jullie nog een ideetje?
 
Ik idd nog garantie, de auto komt idd bij Pouw vandaan maar ik heb hem nu in onderhoud bij pon in Barneveld.
De garantie is volgens mij niet aan de dealer gebonden.
Het is nu alleen even in de gaten houden of alle deuren opslot zijn want dat gaat nog wel eens mis. :?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!