verlichting in hemeltje -tbv de achterbank-

Beste forumers,

Inmiddels zijn we erachter dat de Polo BM die we hebben gekocht Geen verlichting heeft in het hemeltje (tbv de achter passagiers)
Bij het inzetten van de maxi cosi, tasten we nu dus in het duister.
(de interieur verlichting tbv van voorkant, geeft geen verlichting op de achterbank)

Zijn er versies van de Polo die wel verlichting hebben achter?
Zou je de hemeltjes zo kunnen vervangen?
En heeft iemand een idee wat zoiets zo kosten?

vr gr Rogier
 
Laatst bewerkt door een moderator:
AchterbanD ? Neem aan dat je de achterbanK bedoelt.

In sommige pakketten zit de interieurverlichting achterin er bij, volgens mij moet je dan alarm en elektrische ramen achter hebben. In mijn Bluemotion met het Executive Plus pakket zat er het in ieder geval in.
Een hemel wisselen is een aardige operatie en je wil niet weten wat die hemels kosten. Bovendien is er elektrisch niks voorbereid. De kosten zullen niet opwegen tegen het gemak vrees ik. Dan kun je goedkoper zoiets monteren, bijvoorbeeld tegen de C-stijl of op het plastic naast de hoedenplank: Combi Noord - Kaartleeslampen Hella
 
Ik zelf heb een Comfortline 2012, zonder alarm maar met executive pakket, en electrische ramen achter. Ik heb wél verlichting boven de achterbank, dus ik denk niet dat het met het alarm te maken heeft.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
12v LED stripje kopen bij IKEA en dze aan beide zijden boven de deur of op C-Stijl plakken.
Aansluiten via deurkontakt en draadjes via C-Stijl wegwerken.?

Mijn BM Comfort met executive pakket en elec.ramen achter had standaard verlichting in de hemel boven de achterbank
 
Een hemel vervangen is inderdaad wel een aardige operatie volgens mij :roll:
Verder, als je het toch wilt doen, kun je het beste ebay en/of marktplaats in de gaten houden op hemels, die zijn via die wegen vaak wat goedkoper dan nieuw ;)
De bedrading komt er ook nog bij, dus dat zal dan ook nog eens zorgen voor een extra klusje om alles werkend te krijgen.
 
VW  6R  1.2TDI 
Is goed te doen, je moet op internet gaan zoeken naar een 2e hands hemeltje met een gat voor verlichting boven de achterbank en dan is het een kwestie van alle kappen op de stijlen eraf en de zonnenkleppen + handgrepen los. Hemel eruit. Bedrading aftappen van voren en dan alles weer terug met de nieuwe hemel ;)

Kun of wil je dit niet zelf doen, stuur me dan een PB ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!