verlagingsveren i.c.m. sportonderstel

Omdat ik maandag mijn Polo ga bestellen, wil ik nog even wat meningen horen over het sport-onderstel i.c.m. verlagingsveren.

De 2 grote bekenden zijn uiteraard;

Eibach
H&R

Ik heb met regelmaat mijn dochtertje van 6 achterin zitten en als ik naar de zaak rijd zit er altijd iemand achterin, iets waar ik zeker wel rekening mee moet houden.

Hoe zijn jullie ervaringen met H&R en Eibach (vw sportveren zijn ook Eibach) is het nog wel comfortabel? loopt het niet aan wanneer er iemand achterin zit?

Ik twijfel namelijk enorm tussen de 25-30 kit van Eibach of de H&R 25-40 kit.
 
Ik heb dan wel geen sportonderstel, maar ik ga mijn onderstel wel veranderen.
Ik heb Eibach Pro veren icm standaard dempers. Echter zijn die dempers geen drol waard en slaan echt vaak door.
De dempers kunnen de paar cm extra verlaging gewoon echt niet aan. Zowel in- als uitgaande slag zijn gewoon veel te week.

Volgende week komt er bij mij een fatsoenlijk onderstel onder. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik andere dempers ga monteren of een compleet andere set.

Met de dempers van het sportonderstel zal het misschien iets beter zijn, maar ik betwijfel of die dempers voldoende stug zijn om de schokken fatsoenlijk op te vangen na een verlaging.
En dan heb ik het niet over alleen normale wegen, maar met name over wegen met drempels, oneffenheden of spoorweg overgangen.

Maar daar kunnen mensen met sportonderstel waarschijnlijk meer over zeggen.

Voor mij iig geen standaard dempers met verlagingsveren meer in de toekomst.
Als ik jou was ging ik meteen voor een Koni Sportkit of Bilstein B14 schroefset als je van plan bent de auto lang te houden.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Hoi Martijn, had jouw ervaring met de Eibach kit inderdaad al gelezen, ook op de duitse forums zijn mensen met het standaard onderstel niet echt tevreden i.c.m. verlagingsveren. Aangezien het om een lease-auto gaat kan ik geen schroefset eronder zetten. Verlagingsveren is toegestaan mits garantie behouden blijft (met H&R zou dat voor de dealer ook geen probleem zijn).
 
Wat ik ervan gelezen heb zijn de H&R veren iets stugger wat dan ook mijn voorkeur zou geven in dit geval in combinatie met de schokbrekers van het sportonderstel.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!