Verlagen

Hallo,

Ik ga zeker mijn polo verlagen maar zit te twijfelen hoeveel. Ik maak ruim 35.000 km per jaar dus wil geen stuiterbal. Heeft iemand foto's van de verschillende mogelijkheden. De meeste veren zijn volgens mij 35, 50 of 600 maar hoe gaat dat met aanlopen enzo. Velgen zijn 17'' met 195/40 banden
 
Johan zei:
ik zou je zo'n set aanraden die ik ook heb (Eibach) die verlaagd 40-45mm

http://eibach.verlagings-veren.nl/conte ... tline.html

is prima mee te rijden (ook op ori. schokdempers) maar misschien wel beter om er ook een setje dempers bij te kopen aangezien je vrij veel rijdt ;)
Johan, raad je deze ook mij aan? En wat kosten deze +-.. ?

Schroefset is natuurlijk gelijk beter... mwah kost ook wel ff wat meer en geld groeit momenteel niet in me achtertuin :( :eek:
 
Onderwerp weer ff uit het stof gehaald omdat ik jullie advies wil:

Ik wil ongeveer 40 mm gaan verlagen en dit met een schroefset. Aangezien ik geen geld heb gewonnen rond oud en nieuw heb ik de volgende vraag:

Je hoort over V-maxx dat het een redelijke stuiterset is. Dit gaat volgens mij dan om mensen die 60mm of meer verlagen en dan kan ik me dat voorstellen. Nu heb ik wel eens gehoord dat v-maxx prima te doen is qua comfort zolang je maar niet erg laag gaat, dus dat met 40 mm omlaag v-maxx nog prima te doen is. Iemand ervaring mee??

Als dit wel een stuiter set is zit ik te denken aan ap-suspention. Iemand hier ervaring mee??
 
Maatje van mij rijd met v-maxx en ik zou zeggen; NIET doen!
Hij is niet veel verlaagd 35 a 40mm maar je stuitert eruit.

Ik zou ff door sparen en voor weitec of H&R gaan.

AP schijnt wel aardig te zijn, zit een beetje tussen v-maxx en weitec in.
AP is ook van KW net zoals weitec.
Weitec is een goedkopere uitvoering van de KW variant 1.
AP is vrijwel het zelfde als weitec alleen kwalitatief weer wat minder.
Hoe het rijd zou ik niet weten.

Ik heb ook lang zitten twijfelen maar uiteindelijk toch ff door gespaard voor iets beters, KW ging ook wel boven mijn budget.
Ik rij nu een tijdje met de weitec hicon gt en ben zeer tevreden.

Succes!
 
v-maxx hangt echt van wagen tot wagen af
op mijn 9n had ik ongeveer 4-5cm bodemvrijheid en had nog genoeg comfort
op de 6n2 heb ik ook v-maxx gehad en daar lag ie echt wel hard op

als je niet echt laag wilt gaan en toch genoeg comfort wilt houden
weitec ;)
 
ik rij met een KW variante 1 schroefset. Aan de voorzijde flink omlaag gezet, weet ff niet hoeveel want ik heb m zo gekocht en er niets meer aan gedaan.
Hoe meer je n schroefset omlaag zet, hoe korter de veerweg, hoe stugger de auto wordt.
Op mijn 6N had ik n Vmaxx verlagingsset, 40mm verlaagd.
Qua comfort merk ik weinig verschil tussen beide sets. Dit komt doordat de schroefset veel lager ligt dan de verlagingsset.
Als je van te voren weet hoelaag je wilt gaan, waarom zou je dan voor een duurdere schroefset gaan? Dan kan je toch beter een verlagingsset met nieuwe schokbrekers kopen, ben je goedkoper uit.
 
heb nog noooit verlagings veren gekocht, altijd schroefsets
als ik andere wielen koop die groter of kleiner zijn moet ik gewoon wat omhoog of omlaag draaien, en niet telkens zo een setje veren kopen om een mooie look te hebben

zo denk ik er toch over..
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!