Verlagen polo 9N

Ik zit sinds de nieuwe velgjes te denken aan verlagen (Niet ver, ongeveer 1" verlaging zou zat moeten zijn voor mij). Nu kom ik verschillende dingen tegen:

- Schroefsets
- Verlagingsveren met standaard dempers
- verlagingsveren met aangepaste dempers
etc. etc.

Wat is de beste optie als je zo min mogelijk in comfort wilt inleveren?
 
Dat had ik inderdaad ook al gelezen dat dat een goedkope oplossing is, maar direct erna werd er ook gemeld dat je dan mogelijk nieuwe schokdempers zou moeten kopen omdat deze als een gek gaan slijten in de "nieuwe" nul-stand...

Broodje aap of berust dat op waarheid?
 
Enige wat ik kan vinden wat vervangen is in het onderhoudsboekje zijn draagarm rubbers voor (L+R) bij 146.000km... Dan zitten waarschijnlijk de standaard volkswagen dempers er nog onder. Hoelang gaan die doorgaands mee eigenlijk?

(Mijn rijstijl? Als ik alleen in de auto zit maak ik er een sport van om zo rap mogelijk bochtjes te nemen zonder in onder/overstuur te raken Stick Out Tongue)
 
tja, het is dat je zo ver moet rijden. anders had ik je rustig willen helpen. heb bij mn eigen polo rechstvoor ook al de veer en veerpoot vervangen. lag er binnen 30 minuutjes naast.
 
Heb je al een set aangeschaft?

Zelf rij ik met een schroefset van KW, Variante 1. Voor is hij bijjna maximaal naar beneden geschroeft waardoor het comfort ook echt een heel stuk minder wordt. Je volet echt alles op de weg. Op mijn vorige polo 6N had ik een verlagingset van V-maxx. Ik heb toen de veren en de dempers laten vervangen. Dit is een redelijk comfortabele set voor weinig geld.
 
Nee nog niet aangeschaft, is even een dure maand dit keer dus wacht nog ff af. Ik ga hem niet extreem verlagen, wil het op zo'n 30mm verlaging houden. Met meer verlagen word toch al snel de comfort aangetast en gezien dat ik best veel kilometers maak is dat niet wenselijk ;)
 
Fludizz zei:
Nee nog niet aangeschaft, is even een dure maand dit keer dus wacht nog ff af. Ik ga hem niet extreem verlagen, wil het op zo'n 30mm verlaging houden. Met meer verlagen word toch al snel de comfort aangetast en gezien dat ik best veel kilometers maak is dat niet wenselijk ;)

Ook ik heb nu ff een beperkt budget, maar verlagen doe ik 'm wel, echter met alleen veren op de originele schokkers. Ik verlaag die van mij ook maar 3cm en dat is echt mooi zat hoor. ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!