Verlagen Polo 6R

Hello,

ik zit erover na te denken om mijn polo V te verlagen, hij is inmiddels bijna een maandje oud dacht ik. Moet ik naar de dealer i.v.m Garantie of kan ik dit door een ander bedrijf laten doen of zelf natuurlijk :mrgreen:

Ik had em even gephotoshopped maar kwil em ongeveer zo laag hebben met zulke velgen

4861859947_b00bdefcae_z.jpg
 
Ik heb maar even contact opgenomen met Auto Ames VW Dealer en gevraagd of zij al een verlagingsset ofzo hebben. DIt is hun antwoord -> Helaas :( ieder die een 6R heeft weet et dan gelijk mits je natuurlijk S hebt aan je Garantie ;)

Goedemiddag,

De verlagingset voor de 6R is helaas nog niet leverbaar... Wanneer de set beschikbaar komt is bij de importeur ook nog niet bekend. Wel is de verwachting dat de set aanmerkelijk duurder wordt (ongeveer € 700), ivm een gewijzigde wielophanging.

Met vriendelijke groet,

Marcel Visser
Auto Ames
 
leuke kwestie altijd; garantie.

Technisch gezien kunnen ze je nergens op pakken behalve op de schokdempers en veren (maar dat is logisch).

Alle andere zaken behouden hun garantie; ZIJ moeten aantonen dat de schade/falen kwam door de verlagingsset. ZIJ hebben dus bewijsplicht.

In de praktijk gaat het natuurlijk niet zo; zo heeft een collega een rechtzaak gehad over zijn garantie op de (lease)auto. De leasemij maakt aanpraak op garantie ivm catastrofaal falen van de versnellingsbak (knal, bam, poef .... 100.000 stukjes). De garantie was vervallen volgens de delear; (nu komt het hoor) .... want de bestuurdersstoel was vervangen voor een 'aftermarket' -niet dealer stoel.

De betreffende stoel was een op maat gemaakt 'normale' stoel omdat mijn collega over de 2m lang is en te veel last van zijn rug krijgt in de normale stoelen. Het was dus zelfs geen streethooker of autostyle type kuipstoel oid.

Na veel getouwtrek dus een rechtzaak, en in het gelijk gesteld. Er kon geen verband worden aangetoond door de dealer tussen de stoel en het falen van de bak (duh :roll: )....
zoiezo zullen ze nooit op papier aan je geven dat het kan/mag. Ook zullen never nooit uitspraken doen mbt garantie... wen er maar aan ;)
 
Als je sportonderstel af fabiek besteld, krijg je dan wel compleet andere dempers en veren?. De verlaging is maar 15mm..

Heb er zelf ook aan gedacht maar 15mm is wel erg minimaal. Heb nu op mijn ibiza ook een sportonderstel af fabriek, maar de verlaging is niet heel goed te zien. je merk het daarintegen wel erg goed in vergelijking met de normale veren.

Ik kwam op ebay een setje tegen van Weitec, 25mm enkel veren. Ik denk dat ik die er onder laat zetten.
 
enzolino zei:
Alexander zei:
woutheid zei:
Deze staan op de VW site in Duitsland, zou in NL toch ook moeten lukken.
Meestal houd je met VW onderdelen wel je garantie. Denk alleen dat je de auto wat lager wilt als ik je foto zo zie.

http://www.volkswagen-zubehoer.de/shop/ ... slast.html


Ik heb de verlagingsset van ABT eronder. En ik heb de dealer ook niet gehoord over het vervallen van de garantie.

OK! wat kost dat en heb je dan alleen veren of alles ?
De verlagingsset zelf kost 209 euro van ABT en het zijn aleen de veren. Dit is wat je nodig hebt om je auto lager te laten liggen. Deze zijn gewoon korter dan de orginele veren. Aleen aan het arbeidsloon betaal je het meeste dit, omdat het wel wat werk is en je wielen uitgelijnd moeten worden. De arbeidsloon was 333 euro.
 
damnz, is het dan zo dat de auto er zo uit zal zien?

43028_2.jpg


Ik wil binnekort ook 17 inch velgen eronder gaan plaatsen. als de wielen maar aan de wielkasten aangesloten zitten ben ik er blij mee en zal ik het doen voor die € 333,-
 
enzolino zei:
damnz, is het dan zo dat de auto er zo uit zal zien?

forum


Ik wil binnekort ook 17 inch velgen eronder gaan plaatsen. als de wielen maar aan de wielkasten aangesloten zitten ben ik er blij mee en zal ik het doen voor die € 333,-

moeilijk te zien op die foto. Hier de mijn na verlaging.

[resize=600:2htg51kb]http://i46.tinypic.com/33zcuux.jpg[/resize:2htg51kb]
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!