verklikker verlichting

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer een keertje:

Van de week had mijn zoon de accu leeg, omdat hij de verlichting aan heeft laten staan blijkbaar.

Van de week getest, en ik hoor geen pierpertje /alarm afgaan als we de verlichting laten branden.

kan iemand me vertellen hoe dat zit in de 9N?

Hoor graag weer van jullie! Bedankt voor de hulp alvast!

Groetjes,
Vincent
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 75pk 
Ja is te vervangen als je weet hoe je moet desolderen / solderen. Ik heb het zelf gedaan met succes, alleen maakte ik weer het motortje van de snelheidsmeter stuk bij het in elkaar zetten en ik zal je de details besparen maar is een hoofdpijn dossier. Dit is dus wel een risico!

Hier onder zie je niet direct de juiste maar dat ding met allemaal gaatjes er in; zo ziet hij er ongeveer uit. Hij zit met twee pins vastgesoldeerd dus niet megacomplex.

Als je het aandurft: even je tellerunit eruit halen & kijken welk onderdeel er in zit om zeker te weten dat je de juiste bestelt. Tip: Als je bij het demonteren vn de tellerunit de naalden van de meters haalt (dit is noodzakelijk om te kunnen solderen) wees voorzichtig met "in draaiende beweging" ze er af trekken. Bij mij ging de interne stop van een motortje stuk door teveel kracht dus kon ik de naalden niet meer kalibreren..

Succes!

1583249564607.png
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 69pk 
  • Leuk
Waarderingen: Vinny01
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!