Hello!
Ik heb een interessant probleem/verhaal.
De polo was van mijn schoonmoeder en nadat ik er een tijd in heb gereden heb ik hem overgenomen. Gelijk vanaf het begin merkte ik dat schijfremmen krom waren. Bij de volgende beurt heb ik ze toen laten vervangen.
Na 4 maanden waren ze weer krom en trilde het stuur wederom bij het remmen. Ik de garage bellen en toen gaven zij de schuld aan waarschijnlijk slechte schijven. Voor de zekerheid toen ook naar lagers en dergelijke gekeken maar die waren allen nog in prima staat. Alles onder garantie vervangen.
Na 3-4 maanden wéér het zelfde geval. De garage snapte er niks van en zijn verder gaan zoeken. De winterset zat er onder en zij kwamen tot de conclusie dat de verkeerde wielbouten er op zaten.
Nagevraagd bij schoonmoeders en die bleek inderdaad nog een set bouten te hebben liggen in de schuur. Een aantal jaar geleden is dat blijkbaar mis gegaan bij een andere garage.
De verkeerde bouten zouden dus volgens de garage tot gevolg hebben dat er een minimale speling kan zitten waardoor trillingen en meer speling kan ontstaan met uiteindelijk kromme schijven tot gevolg.
Nu dus niet onder garantie vervangen
Mijn vraag: kan dit? En welk soort bouten moeten er op een standaard licht metalen velgen set zitten?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb een interessant probleem/verhaal.
De polo was van mijn schoonmoeder en nadat ik er een tijd in heb gereden heb ik hem overgenomen. Gelijk vanaf het begin merkte ik dat schijfremmen krom waren. Bij de volgende beurt heb ik ze toen laten vervangen.
Na 4 maanden waren ze weer krom en trilde het stuur wederom bij het remmen. Ik de garage bellen en toen gaven zij de schuld aan waarschijnlijk slechte schijven. Voor de zekerheid toen ook naar lagers en dergelijke gekeken maar die waren allen nog in prima staat. Alles onder garantie vervangen.
Na 3-4 maanden wéér het zelfde geval. De garage snapte er niks van en zijn verder gaan zoeken. De winterset zat er onder en zij kwamen tot de conclusie dat de verkeerde wielbouten er op zaten.
Nagevraagd bij schoonmoeders en die bleek inderdaad nog een set bouten te hebben liggen in de schuur. Een aantal jaar geleden is dat blijkbaar mis gegaan bij een andere garage.
De verkeerde bouten zouden dus volgens de garage tot gevolg hebben dat er een minimale speling kan zitten waardoor trillingen en meer speling kan ontstaan met uiteindelijk kromme schijven tot gevolg.
Nu dus niet onder garantie vervangen

Mijn vraag: kan dit? En welk soort bouten moeten er op een standaard licht metalen velgen set zitten?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volkswagen
Polo AW