Veren suggestie (ontevreden over Eibach)

Nu al 4 maandjes met Eibach veren rond gereden maar ik vind ze persoonlijk te hard.

Op de Ahw-shop ben ik het volgende tegen gekomen:

Fahrwerk & Achse | VW Polo (6R, 2010>) | VW Polo | ahw-shop

Het ziet eruit alsof het originele VW veren zijn maar de dealer kan mij er niets over vertellen omdat ze in NL niet te bestellen zijn.

Ik zou graag willen weten wat voor effect deze veren hebben op de rij hoogte en rij comfort.
Zoals je op de website kan zien zit het verschil in de voor as belasting. (ik heb DSG dus iets zwaarder als een normale 1.2tsi)
In de beschrijving staat ook dat de auto 25 mm word verlaagd.

Gaat het hier misschien om originele Bluemotion veren? Zo ja, zijn die comfortabeler dan Eibach veren?

iemand?
 
Bij mijn weten heeft VW een deal met Eibach over de verlagingsveren, maar dat kan ik uiteraard ook mis hebben ;)

Wat betreft originele Bluemotion veren, dat zijn die je gelinkt hebt sowieso niet.
De originele vering van de Bluemotion is voor 15mm lager en achter de standaard hoogte, zo even uit mijn hoofdje :)
Comfortabeler zijn ze wel, maar dan staat je auto dus ook gelijk weer hoger.
 
VW  6R  1.2TDI 
Bij mijn weten heeft VW een deal met Eibach over de verlagingsveren, maar dat kan ik uiteraard ook mis hebben ;)

Wat betreft originele Bluemotion veren, dat zijn die je gelinkt hebt sowieso niet.
De originele vering van de Bluemotion is voor 15mm lager en achter de standaard hoogte, zo even uit mijn hoofdje :)
Comfortabeler zijn ze wel, maar dan staat je auto dus ook gelijk weer hoger.

oke dus dat zouden gwn Eibach veren kunnen zijn met een ander likkie verf..

Ik zou best wel wat hoogte willen inleveren voor wat comfort... dus misschien zijn blue motion veren wel een optie.
Qua hoogte zit het tussen originele veren en Eibach veren in en hopelijk dus ook qua rij comfort..

Verlagen = comfort inleveren. Wil je dat niet, dan moet je niet verlagen.

Ja dat begrijp ik maar zo zwart wit is het niet toch..
Ik vind Eibach te extreem en daarom ben ik bereid om wat hoogte in te leveren.
De reden waarom ik het internet aan het afstruinen ben is om te kijken of er een tussen oplossing bestaat.
Zoals ik het nu begrijp zijn die bluemotion veren misschien wel een uitkomst...

Iets minder verlaagd en iets meer comfort...
 
oke dus dat zouden gwn Eibach veren kunnen zijn met een ander likkie verf..

Ik zou best wel wat hoogte willen inleveren voor wat comfort... dus misschien zijn blue motion veren wel een optie.
Qua hoogte zit het tussen originele veren en Eibach veren in en hopelijk dus ook qua rij comfort..



Ja dat begrijp ik maar zo zwart wit is het niet toch..
Ik vind Eibach te extreem en daarom ben ik bereid om wat hoogte in te leveren.
De reden waarom ik het internet aan het afstruinen ben is om te kijken of er een tussen oplossing bestaat.
Zoals ik het nu begrijp zijn die bluemotion veren misschien wel een uitkomst...

Iets minder verlaagd en iets meer comfort...

Euh.. ik denk dan eerder GTI veren, of regulier sport onderstel ;)
De bluemotions zijn alleen aan de voorkant verlaagd namelijk Stick Out Tongue

Anders even kijken of je bij iemand kan meerijden die een GTI heeft en iemand die een sport onderstel heeft?
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik heb zelf ook de Eibach veren en ook ik ben niet echt tevreden.
Echter zijn de veren eerder te soepel als te hard.
De auto slaat gewoon steeds door waardoor je met een klap op het eind van de veerweg van de schokbrekers komt. Dus inderdaad is het dan te hard op flinkere hobbels maar dat komt bij mij omdat de auto doorslaat. De veren of schokbrekers zouden wat stugger moeten zijn.
Ik heb al een setje rubberen blokjes tussen de veren gestoken en daarmee is het al veel beter.

Ik wil binnenkort een setje andere schokbrekers aan de voorkant monteren maar ik ben er nog niet over uit wat dat moet worden.
Eigenlijk denk ik dat ik het ga proberen met 2x Bilstein B4 aan de voorkant.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Laatst met de polo van citroene gereden (dacht ook met eibach veren verlaagd) die zijn dd redelijk hard. Erna ritje in mijn polo op ap schroefkit, het eerste wat Olivier zei is dat mijne heel comfortabel was, comfortabeler of zijn polo. Ookal rij ik op 18" velgen, verschillende mensen die mee gereden hebben verschieten allemaal van het comfort. Ligt zoiso harder afgevoerd als origineel maar nu vind ik het persoonlijk ideaal.

Wat je ook kan doen is in harde regelbare schokdempers kopen voor met die eibach veren.
 
Ik heb een eibach schroefset maar die van mij is niet hard gewoon comfort rij er nu bijna een half jaar mee top setje was wel duur maar wel top.Binnekort te koop want mijn polo gaat weg :(
 
Volkswagen  Polo aw Gti  2.0 
Euh.. ik denk dan eerder GTI veren, of regulier sport onderstel ;)
De bluemotions zijn alleen aan de voorkant verlaagd namelijk Stick Out Tongue

Anders even kijken of je bij iemand kan meerijden die een GTI heeft en iemand die een sport onderstel heeft?

Ik ga indd even kijken of ik twee proef ritjes voor elkaar kan krijgen. tnx 4 de info

Zou het mogelijk zijn om alleen de voorste veren te vervangen voor GTI of sportonderstel?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!