Verbruik 1.2 TSI 90pk tegen een BM

Ik rij nu precies 3 maanden in mijn 1.2 TSI 90 pk.
De teller staat nu iets boven de 7000km. Best veel vind ik, in 3 maanden tijd dus.
Al na een maand had ik in de gaten dat ik toch wel veel kilometers ging maken.
Maar dat wist ik niet toen ik de Polo bestelde.

Ik kreeg toch wel een beetje spijt dat ik geen BlueMotion had besteld.
In een eerder topic heb ik daarom al eens gevraagd of er mensen zijn met ervaringen om LPG in een TSI te laten zetten.
Ik ben er toch een beetje huiverig voor. Als ik een 'gewone' 1.4 had, dan had ik het zo gedaan, maar in een TSI?
Bovendien ben je een kleine 3000,- kwijt voor zo'n speciale installatie.

Ik ben toch eens gaan kijken op startklaar.volkswagen.nl
En er staan genoeg mooie aanbiedingen van Bluemotions bij.

Maar ja, je auto al na 3 maanden inruilen.... dan moet je bloeden....

Ik heb in die 3 maanden wel mijn verbruik bijgehouden.
Op een gegeven moment wordt het een kick om zoveel mogelijk kilometers uit een tank te halen.
Als ik met een rustig voetje rijd, dan haal ik precies 900 km uit een tank, dan gooi ik er 45 liter in.
Oftewel 1 op 20. En dat is toch niet slecht.

In het topic over het verbruik van de Bluemotion zie ik reacties van 1 op 22 tot 1 op 25.
Dan doe ik het met mijn TSI toch zeker niet verkeerd.

Dus of het nou wijs is om de TSI in te ruilen voor een BM?
Gewoon lekker doorrijden denk ik.

Zijn er meer forumleden die een 1.2 90 pk hebben?
Hoeveel weten jullie te scoren wat verbruik betreft?

groeten, Frank
 
Ik heb mijn 1.2 TSI 90pk net 3 dagen dus ik kan er geen zinnig woord over zeggen. Maar volgens mij moeten de Bluemotion rijders straks weer belasting gaan betalen. Dan heb je natuurlijk kans dat een hoop mensen hem gaan inruilen en dat ook de prijs zal zakken van een 2e hands Bluemotion.

Ik vind het wel mooi om te zien dat jij er 1 op 20 mee haalt, dat is namelijk echt niet slecht. Maar als je veel rijdt dan is diesel veel goedkoper.

Zodra ik iets weet over het verbruik zal ik het laten weten. Kan ff duren want ik rij niet zoveel helaas.
 
ik ben ook nog met mijn 1e tank bezig ,maar de boardcomputer geeft 610 km aan op een volle tank nu .

1:20 teken ik voor dus,BM is wel wat zuiniger dan,maar het rij comfort van de tsi is wel beter vind ik ( hiervoor had ik een BM )
 
Hier inmiddels tegen de 8000km aan.
Verbruik is heel erg afhankelijk hoe je rijdt, ik kan met 38 liter 600 km halen.

En Bm is wel te doen alleen moet je hem in bezit hebben voor 1 juli 2012, als dat zo is ben je vrij van wegenbelasting tot 2014 meende ik.
 
Volgens mij kan je met een Benzine model alleen maar 1 op 20 halen als je echt heel spaarzaam gaat rijden zoals 80/90 op de snelweg rijden en niet onnodig gassen/inhalen want dat kost alleen maar meer brandstof. als je op 38L x 1 op 20 doet dan kom ik op 760km uit dat je kan rijden...zou in principe wel mogelijk zijn maar ik gemiddeld zul je denk ik tussen de 600-700 rijden.

De bluemotion daar in tegendeel kan zonder moeite (met gassen/inhalen/files/stadsverkeer) 1 op 20 halen...ik heb al 16 tankbeurten bij gehouden en het meest ongunstige verbruik was 1 op 20.57L meest zuinig was 1 op 23.76L

ook al kun je met de TSI 1 op 20 halen dan zit je nog altijd met 1,5 jaar lang wegenbelasting opgescheept + hogere benzine prijzen 1.65 oplopend tot 1.75 nu?

een volle tank zal al gauw 70 euro zijn en elke euro telt wel lijkt mij...als dat je bespaart kun je daar leukere dingen mee kopen :)

Misschien kun je de TSI inruilen voor de BM van bovenstaand forumlid? zou je even moeten kijken welke opties je hebt en dan een akkoordje gooien met klein beetje bijbetalen op die manier is het minder pijnlijk dan bij de dealer voor duizenden euro's genaaid te worden
 
Aan juanmh en Yvonne1980:

Ik heb een beetje lopen pielen met een PM sturen / replyen, maar ik kan niks meer terug vinden in mijn verzonden berichten.
Geen idee of het goed is gegaan en of jullie het hebben ontvangen.

Ik heb jullie dus allebei een PM gestuurd.

Ik hoor het wel van jullie!

groeten, Frank
 
Nou ik heb nu met mijn 1.4 16v 6R op de eerste tank gemiddeld 1 op 19 gereden en ik rijd echt stevig door. Met aflevering was de tank vol en na 685 km moest ik pas tanken.
 
Het ziet er naar uit dat ik de 600km ga redden op mijn eerste tank. :(
Komt vooral omdat ik vooral korte stukjes rij. Onderweg geeft ie namelijk netjes zo rond de 1 op 20 aan.
En misschien dat het ook nog met inrijden te maken heeft.
 
Hier inmiddels tegen de 8000km aan.
Verbruik is heel erg afhankelijk hoe je rijdt, ik kan met 38 liter 600 km halen.

En Bm is wel te doen alleen moet je hem in bezit hebben voor 1 juli 2012, als dat zo is ben je vrij van wegenbelasting tot 2014 meende ik.

Dat is alleen voor de 14% bijtelling als de polo zakelijk gereden wordt.
Bpm zal er vanaf 1 julie wel bijkomen,als dit zo is gaat de prijs van de bm omhoog..
 
Ik rij altijd stevig door met Mn bm en reed op Mn laatste tank 1:23.
De bpm komt er niet bij er komt een kleine co2 belasting bij van ongeveer 800 euro.
Tot 1 Jan 2014 is de bm wegenbelasting en bpm vrij.
Hierna zal het geen 100% en weet niemand nog wat er geheven gaat worden.
De dieselprijs is altijd lager dan benzine.
 
Ik zit nu met me eerste tank op 605 km en kan nog 130km rijden volgens board computer.
Ik rij voor 75% op de snelweg, 105km/u op de teller waar in 100 mag en 125km/u waar ik 120 mag.
Rij in een nieuwe Polo TSI 1.2 105 pk niet te rustig maar ook niet te wild.
 
ik zit nu met me BM op 650 kilometer en heb nog 400 te gaan... heb het blok beton op me voet er eens even af gehaald en gekeken hoe dat gaat.
Tot nu toe nog 0 boetes en verbruik is erg netjes Big Grin gewoon rijden volgens het de borden dus 100 en 100 rijden 120 en 120 rijden...
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!