Ventura instellen

Op welke instellingen rijden jullie?.
Als het goed is heb je tijdens je aanschaf een aantal vragen gekregen over wat je wensen waren. Er zijn een aantal presets, onder andere:
één voor meer power, één voor zuiniger rijden en zelf ééntje specifiek voor rijscholen.

Er is weinig documentatie over, maar je kunt altijd aan je leverancier vragen wat welke instelling is.
 
ik heb hier eens navraag over gedaan bij ventura, kreeg geen duidelijk antwoord aan de telefoon. kon wel langskomen.

bij mij staat de rotary switch op stand 7 (dit zou de zwaarste zijn, toevallig heb ik ook eens een andere box gehad welke op de commonrail zat bij een Ford Focus, hierin zat precies dezelfde rotary switch en was ook stand 7 de zwaarste).

de jumper staat bij mij op de 1 na laatste stand (er zit nog een leeg paar van pinnetjes tussen de jumper en de rotary switch.

hoe staat deze bij anderen?
 
ik heb hier eens navraag over gedaan bij ventura, kreeg geen duidelijk antwoord aan de telefoon. kon wel langskomen.

bij mij staat de rotary switch op stand 7 (dit zou de zwaarste zijn, toevallig heb ik ook eens een andere box gehad welke op de commonrail zat bij een Ford Focus, hierin zat precies dezelfde rotary switch en was ook stand 7 de zwaarste).

de jumper staat bij mij op de 1 na laatste stand (er zit nog een leeg paar van pinnetjes tussen de jumper en de rotary switch.

Bij mij staat de jumper ook zo,en de schakelaar op 5.


hoe staat deze bij anderen?

Ik heb hem getest in een polo met vw upgrade,deze heb ik zelf niet,met upgrade liep het wel beter.
 
hmm.. ik kwam toevallig nog een foto tegen van hoe mijn chip was ingesteld en die instelling is hier nog niet genoemd als ik 't goed lees
FotoV3JPCWK6D-1.jpg

dit was 'm (heb de instelling niet veranderd, maar de chip verkocht)

zouden jullie eens een foto van die van jullie kunnen plaatsen?
nou ben ik toch wel benieuwd :oops:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
VW  6R  1.2TDI 
ik heb er nooit wat aan veranderd, zo had ik 'm overgekocht :roll:
maar hij werkte zeker wel, verschil was duidelijk merkbaar ;)
dus de jumper zou eigenlijk precies aan de andere kant hebben moeten staan naast de rotary switch ipv er vanaf?

edit
btw jullie spreken over stand 7 als de zwaarste stand en de chip ging bij mij tot 9.. maakt dit nog verschil bij jullie, of heeft jullie chip ook een standje 8 en 9 op de rotary switch?
 
VW  6R  1.2TDI 
hmm.. ik kwam toevallig nog een foto tegen van hoe mijn chip was ingesteld en die instelling is hier nog niet genoemd als ik 't goed lees
FotoV3JPCWK6D-1.jpg

dit was 'm (heb de instelling niet veranderd, maar de chip verkocht)

zouden jullie eens een foto van die van jullie kunnen plaatsen?
nou ben ik toch wel benieuwd :oops:
Dit betekend dat jouw Ventura misschien niet optimaal stond ?
 
Net gekeken en nu snap ik het niet.. mijn switch stond op 1, en de jumper in het midden.... heb de switch op 7 gezet en vanavond eens kijken of er verschil is
 
Dit betekend dat jouw Ventura misschien niet optimaal stond ?

Naja helaasStick Out Tongue
Heb er wel plezier van gehad dusjah, geen spijt van:mrgreen:

Net gekeken en nu snap ik het niet.. mijn switch stond op 1, en de jumper in het midden.... heb de switch op 7 gezet en vanavond eens kijken of er verschil is

Ik zou er mee op passen als ik jou was;)
Mijn foto is wel voor een diesel en net als de overige reacties geloof ik;)
Maargoed ik hou je natuurlijk niet tegen, als je t wilt proberen mag t altijd:mrgreen:
 
VW  6R  1.2TDI 
heb t geprobeerd, auto deed het gewoon :) ventura raadde me toch aan MAX programma 4 te kiezen, en met dit weer nog het liefste 1, dus maar weer terug gezet
 
ghehe ok, kon je nog verschil merken zo even vlug? ;)
en hebben ze trouwens nog wat extra info gegeven over de standen van de chip? ;)
ben wel benieuwd eigenlijk hoe dat nou allemaal zit :lol:
 
VW  6R  1.2TDI 
nee verder geen info gehad over de overige standen, doet me toch vermoeden dat alle 6R's op 1 module staan en dus alleen de rotary switch verschoven hoeft te worden per model (maar dat is slechts speculatie!)

Heb ook niet echt gas gegeven tot ik zeker wist of t kwaad kon of niet, waar ik achteraf wel blij mee ben ;) Heb dus geen verschil gemerkt
 
ghehe, zet je inderdaad wel aan 't denken ;)

maar gelukkig heb je dan inderdaad geen gas gegeven, en in de winter als 't goed koud is maar eens standje 3 ofzo proberen? Stick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!