Ventilator werkt alleen stand 4 Polo Aw

Cruz

Bekend lid
883
315
72
Ik had natuurlijk de zoekfunctie gebruikt maar kon alleen info vinden over dit probleem bij oudere polos.

Nu vermoed ik wel dat dit hetzelfde probleem is dat de voorschakelweerstand defect is.

Alleen welk onderdeel heb ik nodig ?

Ik zie namelijk dit onderdeel heb je nodig


Of deze..



Welke is het nu en hoe vervang je deze in de Polo AW?

En moet je ook de kachel motor vervangen? Ik begreep dat de dealer dit standaard doet, weerstand+ kachel motor.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
ik ben er denk ik achter hoe het moet op de AW, het is kennelijk nog makkelijker geworden op de AW om dit onderdeel te vervangen.
Het is plug and play onder je handschoenenkastje. Je hoeft niks open te schroeven etc.


Betreft dit onderdeel :

https://www.winparts.nl/koelsysteem...1SKaUYPyA2mPR0leyUO83iUSK-4slXQBoCV20QAvD_BwE

Zaterdag weet ik of het werkt :) zal ook het interieurfilter vervangen deze 1,5 jaar oud. Las dat dit ook een oorzaak kan zijn dan de weerstand kapot is.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: _Maarten_
Als het zo gaat nu scheelt dat echt een pak werk
haha ja laat het je zaterdag wel weten. VW gebeld en bij hun kost het onder 90€ bij winparts 15€. Nu zei de VW dealer ja dat is alie express rommel en kom je uiteindelijk weer toch bij ons voor het originele onderdeel... :oops:
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Nou, kan je het gelijk testen voor die 15 euro!


Volgens mij leveren zij gewoon aan VW hetzelfde product.. maar ja we zullen het zien. Eerst maar checken of dit mijn probleem oplost.
TOPRAN is an international auto parts brand that specializes in aftermarket spare parts for German cars from Audi, Volkswagen, Opel and Porsche. The company produces many parts for these car brands, such as brakes, filters, engine parts, suspension parts, cooling system parts, and many more. The company is known for its high quality and reliable parts, and the prices are competitive when compared to other brands. The company has factories located in Germany, China, India, and the United States. TOPRAN also has a variety of aftermarket accessories such as all-weather mats, alloy wheels, and body kits. Overall, TOPRAN is a reliable and quality brand of aftermarket parts and accessories for German cars.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Het is opgelost 10 seconden werk, stand 1,2,3 werken weer :):) onderdeelnummer
2Q0 959 263

Die kachelweerstand in de Polo AW zit onder het handschoenenkastje zoals ook in de video te zien van de Ibiza. Plug and play. Ik had het onderdeel bij winparts besteld maar die was beschadig, gelukkig kon ik deze bij mijn universele dealer ook kopen voor paar tientjes.
Die van winparts is net als die ik nu heb ook made in Germany.

Dit is de foto van de oude en valt mij op er roestvorming zit op de metalen delen. Geen idee of dit de oorzaak is waarom deze defect is.
Auto is 5 jaar oud met 55.000km op de teller. Las wel dat dit een VAG kwaal is?

Las ook als tip om je interieur filter te vervangen mogelijk kan dat ook de oorzaak zijn als deze vuil is de kachel harder moet blazen. Maar die van mij 1,5 jaar ziet er nog hagelnieuw oud.

PXL_20231229_121206992.jpg
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Hier hetzelfde probleem ondervonden, Polo AW van 5 jaar oud met defecte weerstand.

Inderdaad slecht dat dit al zo snel gebeurd. De roest die je ziet was bij mij identiek en overigens deels wel te verklaren. De weerstand wordt telkens warm bij gebruik en zal bij het afkoelen condens aantrekken met uiteindelijk roest als gevolg. Ik denk trouwens niet dat dit het defect heeft veroorzaakt. Ik gok dat de weerstand te heet is geworden, waarbij de beveiliging doorbrand.

Let wel op, ik heb dit onderdeel +- 9 maanden terug vervangen en vandaag is deze wéér stuk gegaan. Ik was destijds al op de hoogte dat veelal de ventilator ook vervangen wordt, omdat het kan zijn dat deze teveel stroom trekt. Ik ga nu zowel de weerstand als de ventilator vervangen. Van het interieurfilter was ik niet op de hoogte, maar die is toevallig twee weken geleden vervangen.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!