Veerpootlagers met verlaging

Jay511

Bekend lid
1,998
1,190
133
Hoi!
Iemand ervaring met veerpootlagers met verlaging? (1 of 2 cm)
Is dit gemakkelijk zelf te doen of is dit iets waar veel arbeid in gaat zitten? En is dit prima met alleen verlagingsveren?

Ben benieuwd.

gr Jay
 

Bijlagen

  • 3E2D2B6B-4CCB-4B52-B955-CDE0A30EF70C.png
    3E2D2B6B-4CCB-4B52-B955-CDE0A30EF70C.png
    102.9 KB · Weergaven: 11
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Het makkelijkste is een brug, maar het kan ook op de grond.
Je moet je schokdemper verwijderen en de veer opspannen en dan de toplagers verwijderen.
je schokdemper moet uit het fusee hier heb je wel gereedschap nodig on hem iets open te wringen(vag gebruikt een dop met een ovaal bitje erin)
Ik heb de powerflex nu 3 dagen er onder, ik merk niet heel veel verschil kwa rij gedrag.
Ik hoor ze iets kraken maar ik denk dat ik te weinig vet heb genruikt Stick Out Tongue
 
Het makkelijkste is een brug, maar het kan ook op de grond.
Je moet je schokdemper verwijderen en de veer opspannen en dan de toplagers verwijderen.
je schokdemper moet uit het fusee hier heb je wel gereedschap nodig on hem iets open te wringen(vag gebruikt een dop met een ovaal bitje erin)
Ik heb de powerflex nu 3 dagen er onder, ik merk niet heel veel verschil kwa rij gedrag.
Ik hoor ze iets kraken maar ik denk dat ik te weinig vet heb genruikt Stick Out Tongue
Het loshalen van de veerpoot uit het fusee hoeft niet heel moeilijk te zijn:
Men neme een platte schoevendraaier of een dikke beitel. Ramt deze tussen de spleet in het fusee en tikt het fusee naar beneden eruit.

Het werkt! Geloof mij! vinden je fusee en schokbrekers dit leuk? neuh
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Je kan ook een bout aanpassen, deze ovaal slijpen en deze er tussen steken en draaien met een steeksleutel.
lijkt mij beter dan de methode: Rammen met die hamer
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Haha
Waarderingen: Robin
Hoelang zijn ze ermee bezig dan als ik het laat doen? Dan weet ik waar ik op moet rekenen Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Dat is een prima methode, je ziet vanzelf wanneer hij wijkt en je veerpoot los zit. iedere garage doet dit ongeveer op deze manier haha. maar dat zien we nooit
Ach, inderdaad, sommige dingen moet je van te voren niet weten.... :joycat: :joycat: :joycat:
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!