Van RCD310 naar RNS310

BlackPoloBM

Bekend lid
2,148
775
132
Hallo beste leden,

Ik ben van plan om ALWEER mijn radio te veranderen.

Ik heb een RCD310 met zwart witte beeldscherm, en ik wil die verkopen als ik een RNS310 heb gekocht.

Mijn vraag is, wat heb ik nog meer nodig om de RNS310 te laten werken. Ik krijg van de verkoper "hier op het forum" de antenne er namelijk niet bij.

Ik neem aan dat dit de antenne is die op het dak geplaatst is? Deze moet ik bij de dealer bestellen?

En hoe communiceert de antenne met de RNS? Moeten er draden worden gelegd?

Is het nog een grote klus voordat ik die RNS310 werkend kan krijgen?
 
BlackPoloBM zei:
Menaz zei:
Je kunt ook een GPS-antenne in je dash wegwerken. In de voet van de dakantenne is geen must.

Echt? Maar is dat dezelfde antenne als dat lelijk ding op de dak van de Polo's die een navigatie hebben? Moet dat ding dan gewoon in de dashboard?

Is dat dan niet slechter voor het bereik?

Gaat om zo'n soort antenne, zit idd standaard in dash weggewerkt.

http://www.ebay.com/itm/GPS-Antenna...791?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a6545beb7
 
Ik ben van een RCD310 naar RNS510 gegaan. Idd met de antenne die hierboven wordt vermeld.

- RCD310 eruit
- Antenne aansluiten op RNS310, wegstoppen in het dash.
- RNS310 erin

Klaar! Werkt perfect.
 
http://data.motor-talk.de/data/gallerie ... -44907.JPG


Net boven je radio zitten alle zwarte knopjes. Wip de meest linker of rechter knop met een dun plat voorwerp eruit. Gaat heel simpel. Dan kun je het hele frame dat om de radio zit er zachtjes aftrekken. Daaronder zitten 4 torx schroeven die de radio vasthouden en that's it.

GPS Antenne heb ik vlak boven de radio geplaatst, je ziet vanzelf wanneer de radio eruit is wel waar je hem allemaal kwijt kunt. :mrgreen:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!