Valt mijn VW polo zelf te repareren?

Goedemorgen,

Helaas is mijn auto in de sneeuw achterop een andere auto gereden. Ik ben geïnformeerd dat de auto hoogstwaarschijnlijk financieel total loss wordt verklaard door de verzekering. Onwijs balen omdat ik er zelf ook in 2025 nog €2900 aan onderhoud aan heb verspijkerd. Namelijk 4 nieuwe banden en een nieuwe versnellingsbak.

Nu overweeg ik om de auto zelf voor de restwaarde (nog onbekend) terug te kopen en de beschadigde componenten te vervangen met onderdelen van onderdelenlijn. Is dit te doen voor iemand die niet in de auto branche werkt? Ter indicatie: Ik heb in het verleden wel mijn portier vergrendeling een keer vervangen en vroeger het e.e.a. aan me scooter gerommeld.

Ik dacht zelf in ieder geval aan de volgende onderdelen die vervangen moeten worden. Mocht ik wat missen hoor ik het ook graag :)

Voorbumper: €250
Motorkap: €300
Koplamp rechts: €80

Totaal: +- €630

Bijlagen

• IMG_0767.webp
    IMG_0767.webp
    104.9 KB · Weergaven: 16
Volkswagen  Polo 
op basis van deze ene (slechte) foto: is gewoon schroefschade. middagje boos op maken en je bent een heel eind.
bumper, grill, koplamp, scherm RV is allemaal wel te vinden op marktplaats. wellicht ook motorkap scharnier, slotvanger.
Bedankt voor je reactie! Ik was inderdaad wat beperkt qua media. Bijgevoegd nog wat meer foto’s. Zie je dan nog meer onderdelen? IMG_0769.webp

Bijlagen

• IMG_0770.webp
    IMG_0770.webp
    215.4 KB · Weergaven: 14
  • IMG_0771.webp
    IMG_0771.webp
    251.3 KB · Weergaven: 14
Volkswagen  Polo 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!