VAG 1.0 TSI motoren 2017+

Vraagje voor de kenners

Ik ben aan het kijken voor een andere auto, in dit geval een Golf 7 facelift model (2017 - 2020). De meeste motoren zijn een 1.0 TSI welke volgens mij ook in de Polo AW zitten. Over het algemeen kom ik weinig bijzonderheden tegen qua problemen met deze motoren, behalve dat ze snel vervuild kunnen raken ivm de inspuiting.

Wat denken jullie. Zou een motor met een wat hogere km stand +-100.000 nog de moeite waar zijn om te kopen van dit type model ? Of toch beter een lagere km stand ? Daarbij nog andere dingen waarbij ik rekening zou moeten houden ?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI > 115PK powered by Vagtechniek 
Ik heb dan geen Golf, maar wel een 1.0 TSI. Ik heb deze gekocht met 149xxx op de teller, nu staat er 181xxx op de teller. Het is een ex lease, dus ik durf te wedden dat dit veelal snelweg km's geweest zijn. Zelf rijd ik ook veel snelweg. Ik merk qua motorvervuiling nog niets, wellicht dat andere forumleden hier een antwoord op kunnen geven. Let wel; een auto met een lagere km stand is een stuk duurder.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Is de 1.0TSI niet een 3 cilinder?
In een Golf zou ik geen 3 cilinder aan kunnen raden, door het extra gewicht bovenop een Polo.

Het is een motor die altijd veel moet presteren door het gebrek aan een vierde cilinder, hierdoor lopen ze sneller kapot op hogere km's.
Voor zover ik weet zijn de 1.2TSI's in een Golf VII redelijk betrouwbare motoren, mits juist onderhoud uiteraard.
 
Ikzelf heb ook nog niet eerder een VW met 3 cilinder gehad maar wel een opel corsa 1.0 liter 3 cilinder en dat reed verrassend fijn.............totdat je met wat meer personen ging rijden (of bagage natuurlijk). Je voelde dat de dappere 3 cilinder ineens niet zo fijn meer reed en niet vlot op het gas was. Dus voor mijzelf geen 3 cilinder meer. De audi A3 van mijn vrouw ook met 1.5 liter 4 cilinder gekozen omdat ik niet veel vertrouwen heb in de 3 cilinder uitvoeringen met 115 PK. Na het berijden van een polo GTI valt die 150 PK van de audi vies tegen maar rijd daarintegen een stuk fijner in de stad.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!