Vaag geluid tijdens starten

Yannick

Actief lid
Heb al ongeveer een week een erg vervelend geluid onder de kap bij een koude start.
Wanneer mijn motor net gestart is hoor ik gelijk een soort knarsende hoge piep (lijkt alsof iets ver elkaar schuurt ofzo).
Deze piep duurt 1 sec en daarna merk ik geen problemen tijdens rijden.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Volkswagen  Golf 7 R line 
het gekke is dus dat het niet elke keer is :roll:
had op internet ergens gevonden dat het ook aan v-snaar kan liggen?
mja volgende week gaat de auto ivm wintersport even voor de wintercheck naar de dealer en heb gevraagd of ze direct ff naar mn accu en die eventuele piep/knars kunnen kijken.
we gaan het zien!
hebben jullie misschien een eventuele prijsindicatie van die startmotor vervangen of v-snaar?

Jij hebt geen v snaar meer ;) Dat is een multi riem tegenwoordig en daar zit een automatische spanner op. En ik wed met mn hand op de bijbel dat het niet je multi riem is. Maar je startmotor.

Ik herken dit probleem ook! Heb het namelijk ook!

Idd als je een koude start heb, dan hoor je dat knarsende geluid
Zodra de motor warm is en je start hem weer, dan is het ineens verdwenen!

Ik ben benieuwd naar de uitkomst van @Yannick!

Ik blijf dit volgen :D

Ik denk idd dat het de startmotor is, als ik koud start heeft hij ook meer moeite met aanslaan.
19 dec naar de dealert!

Same here. Bij mij is het geluid iets heftiger. Je hoort het van Heerlen tot Purmerend. Ik heb een 2e hands startmotor gekocht op de sloop voor €50,-
Een nieuwe startmotor kost dacht is € 210,-.
Helaas is de startmotor nog niet ingebouwd....

vandaag heeft de polo een wintercheck gehad bij de volkswagen dealert.
had aangegeven dat het 'geluidje' ook wel is aan de startmotor kon liggen maar ze hebben daar niks gevonden.
het lag aan mn accu die eigenlijk overleden was haha.
de accu had zo'n 100 Ah aan capaciteit verloren dus dat verklaarde de problemen.
Gelijk een nieuwe accu laten plaatsten en alle vloeistoffen e.d. bij laten vullen.
Kosten voor dit alles €120,- en ik kan met een gerust gevoel volgende week naar oostenrijk 8-)

Same here. Bij mij is het geluid iets heftiger. Je hoort het van Heerlen tot Purmerend. Ik heb een 2e hands startmotor gekocht op de sloop voor €50,-
Een nieuwe startmotor kost dacht is € 210,-.
Helaas is de startmotor nog niet ingebouwd....

Ik neem aan dat de startmotor inmiddels is vervangen.
Heb je dit zelf gedaan of laten doen en wat was je er in totaal voor kwijt?

Nopes, startmotor is nog steeds niet vervangen. Denk dat ik dit bij de grote beurt ga laten doen, icm met de koppelstangen.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!