USB HDD via de Mediabox

Ik heb een Western Digital 320GB USB HDD aangesloten op de mediabox maar deze wordt niet door de RNS310 gezien. De HDD is geformateerd in FAT32 en middels de meegeleverde USB aanlsuiting aangesloten waarop weer een USB naar Mini USB kabel is aangesloten

Zijn er mensen op dit forum die het is gelukt een dergelijke USB HDD aan de praat te krijgen? Een 16 GB USB stick met MP3's doet het wel gewoon. Wellicht dien ik een Mediabox naar Mini USB kabel aan te schaffen?
 
KYC zei:
ik heb die 750 gb besteld van Ibood ik hoop dat die ook werkt...maar ik begrijp dat je fat32 moet formatteren werkt het anders dan niet?

Het werkt bij mij overigens weer. Ik heb de HDD geformateerd met WDformat (FAT32) en alles werkt normaal. Stevie Ray Vaughan is weer te beluisteren. Doorlussen van de VW USB kabel naar de USB naar mini USB stekker werkt ook.

FAT32 is het enige wat de mediabox ondersteund. Formateer je de HDD in Windows zal hij deze als NTFS of extFAT formateren. Dat gaat niet werken...check of de fabrikant een tool bijgevoegd heeft. Anders even Googlen, er zijn diverse 3rd party tools die FAT32 kunnen formateren wanneer het medium groter is dat 32GB.

Hou je ook aan de folder structuur. Maak niet meer dan 8 folders diep aan en per folder niet meer dan 1000 bestanden.

Even totaal iets anders. Hieronder nog een link naar de MediaBox Firmware update, update WK22 2011:

http://www.volkswagen-zubehoer.de/filea ... di.bin.enc

Hieronder is de how to:

http://www.volkswagen-zubehoer.de/filea ... MGE_2_.pdf
 
@Sorted

ik heb mijn HD Freecom 750 gb (van ibood gekocht) geprobeerd vandaag te koppelen aan me media box...het RNS systeem ziet de MDI niet...
jij had het met WDformat (FAT32) geformatteerd en dit werkte wel?als ik op eigenschappen klik dan is de Hardeschijf al FAT32...of is dit weer dat windows soort extFAT wat je eerder aangaf??

ik ga het vanavond weer proberen :)

even nog een andere vraag over dat FIRMWARE update? wat update het precies? heb ik die perse nodig om me harde schijf werkend te krijgen?
 
KYC zei:
@Sorted

ik heb mijn HD Freecom 750 gb (van ibood gekocht) geprobeerd vandaag te koppelen aan me media box...het RNS systeem ziet de MDI niet...
jij had het met WDformat (FAT32) geformatteerd en dit werkte wel?als ik op eigenschappen klik dan is de Hardeschijf al FAT32...of is dit weer dat windows soort extFAT wat je eerder aangaf??

ik ga het vanavond weer proberen :)

even nog een andere vraag over dat FIRMWARE update? wat update het precies? heb ik die perse nodig om me harde schijf werkend te krijgen?

Het update de mdi interface en niet je RNS en je hebt het niet perse nodig voor 750 GB hdd, met de oude firmware hadden gebruikers ook 1 TB HDD aan de praat gekregen. Er stond geen changelog wat er exact veranderd is maar ga er maar van uit dat het meer devices zal ondersteunen en bugs verwijderd. Ik heb ook opgemerkt dat e.e.a sneller laadt. Zolang het mediadevice het usb protocol volgt zit je goed. Het updaten is gevaarloos en binnen 1 'a 2 minuten gebeurt.

Ik heb een Western Digital HDD. Daarom ook hun tool gebruikt om FAT32 te formateren. De tool fat32format zal wellicht ool voldoen. Welk merk HDD heb je?

Ik heb ook gemerkt dat media die groot zijn zoals een HDD niet effectief worden gecached door de rns danwel de mdi. Elke keer dient, wanneer je al je mp3's wilt shufflen, de HDD opnieuw te worden ingelezen als je de RNS uit/aan zet. Geen idee hoe lang het duurt bij een 750 GB HDD maar bij mij duurt het minstens een uur voordat de gehele map structuur en mp3's zijn ingelezen. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
 
ik heb net de Harddisk met FAT32Format geformatteerd en ook de update voor het MDI net op me RNS geknald...maar als ik de HD dan koppel met de USB kabel dan ziet die hem nog steeds niet...je mag toch 8 mappen diep gaan en niet meer dan 1000 bestanden in één map? ik gebruik ook de VW USB kabel en daar koppel ik dus mijn Freecom HD eraan.

volgens mij voldoe ik aan alles...wat doe ik fout?

ps. je zegt dat je minstens een uur nodig hebt om alles in te lezen? :shock: dat is toch niet normaal meer :| ik wil het wel graag werkend krijgen want ik kan dan gewoon me gehele muziek bibliotheek er op knallen...naja anders is een USB stickie van 32 GB ook wel voldoende...maar natuurlijk is een externe HD veel beter Big Grin
 
KYC zei:
volgens mij voldoe ik aan alles...wat doe ik fout?

ps. je zegt dat je minstens een uur nodig hebt om alles in te lezen? :shock: dat is toch niet normaal meer :| ik wil het wel graag werkend krijgen want ik kan dan gewoon me gehele muziek bibliotheek er op knallen...naja anders is een USB stickie van 32 GB ook wel voldoende...maar natuurlijk is een externe HD veel beter Big Grin

Het inlezen/indexeren duurt even... maar je kunt gewoon afspelen. Als je door je mp3's browsed zie je soms ook dat ze nog moeten worden ingelezen...ookal is de HDD al 30 min. aan. Ik merk het alleen als ik de gehele map structuur op mixen zet verder doet alles precies wat het moet doen.

Ik meen ook dat je alles goed doet. De kabels kloppen (ik heb het ook doorgelust van VW USB naar WD USB Mini).

Probeer de WD tool eens. Download hieronder (Alleen voor XP en Win2000)

http://support.wdc.com/product/download ... 34&lang=en
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!