Usb en bluetooth handsfree/streaming opties

Bas6R

Actief lid
117
57
34
Ik heb een vraag en echt duidelijk heb ik het niet terug kunnen vinden op het forum dus bij deze.
mijn situatie:
polo 6R 2011 highline
RNS310

probleem:
geen USB en Bluetooth

nu zag ik de optie om een mediabox met USB te kopen en een bluetooth premium module. Dit zou op de RNS310 aangesloten kunnen worden staat er en kost me €379. Nu lees ik op het forum dat bluetooth op een RNS310 niet werkt zonder dat (lelijke) kastje op het dashboard. Dat kastje heb ik niet, en wil ik niet.
Gaat dit dan wel werken?
zo nee, Wat zijn de overige opties?
denkt aan:
-RNS510 (met ingebouwde bluetooth te krijgen?)
-aftermarket radio (wat voor iets?)

help!:oops:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 105PK/250nm - galingas chip naar 140pk/300nm 
RNS315 of RNS510 met interne Bluetooth.

En voor USB kan je ergens een puntje (laten) inbouwen, denk alleen niet dat die dan muziek als een AUX kan doorgeven en alleen gaat opladen. Of via je 12V aansluiting voor het opladen.
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
Hallo Bas,
Ik heb een Mobridge aan mijn RNS310 gekoppeld zitten zonder kastje op mijn dasboard. De Mobridge ligt gewoon los achter mijn radio.
Werkt perfect voor bellen en audio streaming, hij geeft alleen niet aan welk nummer er wordt afgespeeld (enige minpuntje)
Op onderstaande site kun je ze voor een polo 6R met RNS310 zien:
http://www.mobridge.us/compatibility/vehicles/21/13240/13269/13260

Hoop dat je wat hebt aan deze informatie.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI BlueMotion 
  • Leuk
Waarderingen: Labonator
Hallo Bas,
Ik heb een Mobridge aan mijn RNS310 gekoppeld zitten zonder kastje op mijn dasboard. De Mobridge ligt gewoon los achter mijn radio.
Werkt perfect voor bellen en audio streaming, hij geeft alleen niet aan welk nummer er wordt afgespeeld (enige minpuntje)
Op onderstaande site kun je ze voor een polo 6R met RNS310 zien:
http://www.mobridge.us/compatibility/vehicles/21/13240/13269/13260

Hoop dat je wat hebt aan deze informatie.
De m2 pro can lijkt me wel een interresante oplossing. En dan daarbij een orginele mediabox in het handschoenen kastje zou het usb probleem oplossen lijkt me?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 105PK/250nm - galingas chip naar 140pk/300nm 
  • Leuk
Waarderingen: Labonator
Indd die vraag kwam bij mij ook op waar nog usb ( ik zelf gebruik BT icm spotify , heb je alle muziek die er zo maar wat is )

Tevens was ik zelf ook geintresseerd in deze optie m2 pro . Maar toen keek ik even naar de prijs van het aparaatje hier in nederland en dan is rond de 220 euro?
Voor dat geld vind je op marktplaats ook bedrijven wat een variant van de rns510 monteren die alles geintregeerd heeft .

Of weet jij een plekje waar je hem goed koper scoort ?@Ralph r

En hoe zit het met montage ?
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
ik weet van mezelf dat ik niet altijd mijn telefoon ga gebruiken om muziek te streamen. Ik ben van mijn vorige auto's ook altijd bluetooth en usb gewend en dat heeft altijd goed bevallen.
ik vond de m2 pro voor €599 op internet maar heb nog niet echt goed gezocht.
voor een RNS510 zal ik ook nog een losse bt module moeten kopen. weet niet hoe dat met usb zit?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 105PK/250nm - galingas chip naar 140pk/300nm 
Je bedoelt een replica namaak enzovoorts rns510?
ik heb er eigenlijk nog geen gezien waarvan ik denk dat het een goede radio is...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 105PK/250nm - galingas chip naar 140pk/300nm 
Indd die vraag kwam bij mij ook op waar nog usb ( ik zelf gebruik BT icm spotify , heb je alle muziek die er zo maar wat is )

Tevens was ik zelf ook geintresseerd in deze optie m2 pro . Maar toen keek ik even naar de prijs van het aparaatje hier in nederland en dan is rond de 220 euro?
Voor dat geld vind je op marktplaats ook bedrijven wat een variant van de rns510 monteren die alles geintregeerd heeft .

Of weet jij een plekje waar je hem goed koper scoort ?@Ralph r

En hoe zit het met montage ?

Hij zat al ingebouwd toen ik hem kocht, als ik naar het plaatje kijk heb ik de goedkoopste (terwijl audio streaming wel werkt).
Montage lijkt mij niet heel moeilijk, zijn geloof ik 2 stekkers die naar je radio lopen.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI BlueMotion 
ik volg even,
ik ben benieuwd of het mogelijk is om je nummers in beeld te krijgen en eventueel door te scrollen door de nummers via de rns (510) met bluetooth (kan dat met mdi usb wel?)
scrollen en de titel in beeld krijgen ligt aan de BT module onder de bijrrijdersstoel als het gaat om BT streaming...
via MDI USB kun je wel je stuurwielbediening gebruiken om tracks te skippen en de titel wordt dan ook weergegeven. ook kun je tracks skippen etc via het scherm zelf dan..
 
  • Leuk
Waarderingen: Blackcougar4
Je bedoelt een replica namaak enzovoorts rns510?
ik heb er eigenlijk nog geen gezien waarvan ik denk dat het een goede radio is...

Valt wel mee , denk dat het voornamelijk ook er aan ligt wat je er van verwacht . Een kennisn van mij heeft deze 3 weken geleden laten monteren

Linkje : http://www.marktplaats.nl/a/auto-di...A0fgcrIl3-eHXgQAWYcTdLYr-p4ykJm62W5ISbnXAfNLg

En het geluid klink precies het zelfde als een mijn RNS310 als ik AUX gebruik bijvoorbeeld.

Tevens zit hier letterlijk alles op .
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
scrollen en de titel in beeld krijgen ligt aan de BT module onder de bijrrijdersstoel als het gaat om BT streaming...
via MDI USB kun je wel je stuurwielbediening gebruiken om tracks te skippen en de titel wordt dan ook weergegeven. ook kun je tracks skippen etc via het scherm zelf dan..
Top! dank, maar even knutselen met de MDI dan :)
 
Volkswagen  a  a 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 105PK/250nm - galingas chip naar 140pk/300nm 
Dat ziet er nog niet gek uit, zeker voor die prijs!
Ze zijn zeker ook niet verkeerd deze units veel meer ''alround '' dan wat je nu hebt .
Als je tevens een Android unit kunt scoren .Heeft hier nog iemand op het forum laats een topic overgeplaats deze zijn nog stuk beter vind ik persoonlijk .
Als je beetje moderne telefoon hebt kun je screen mirror ect , en heb je letterlijk gewoon een tablet als systeem .


Link je van ander topic over de android variant ( prijs ligt gelijk zowat )

https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/rcd-310-vervangen-voor-8-andoid-5-1-lollipop-unit.10573/
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
Dan ga ik toch eens kijken voor een aftermarket radio met een rns510 look en goede specs. Dit is toch al snel makkelijker, goedkoper en veelzijdiger. Had al wel in de gaten dan oem bluetooth en mdi inbouwen nogal wat problemen kan opleveren.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 105PK/250nm - galingas chip naar 140pk/300nm 
Het is wel mogelijk hoor OEM . Bijvoorbeeld ik zou de Pairing adapter moeten kopen die kost zo 80 euro op marktplaats en dan moet ik waarschijnelijk nog een nieuw bluetooth kastje wat zo een 150 euro kost dan zou ik 230 euro kwijt zijn . voor zo een 100 euro meer heb je dan een systeem zonder al deze extra toevoegingen en gewoon meer functies .
Lijkt mij de keuze snel gemaakt toch ?Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!