USB/AUX inbouwen bij de 12volt aansluiting

BVS

Actief lid
586
172
43
Ik heb gezocht naar een how to maar zonder succes helaas.
Nu is het zo dat ik in mijn 12v aansluiting, waar een sigarettenaansteker in kan, een usb ingang heb zitten waar ik mijn telefoon mee doe opladen.
Verder moet de aux kabel nu rechtstreeks in de voorkant van de RNS 310 gestoken worden, wat nogal onhandig is...

Heeft iemand een how to om dit in te bouwen in de twee lege plekjes naast de 12v aansluiting?
 
@Mikkie30 Dat is precies wat ik bedoel inderdaad...
Alleen ben ik absoluut geen technicus wat dat betreft..is het mogelijk om er een voor mij in elkaar te zetten? ik heb hem ook alleen nodig om op te laden..
Werkt hetzelfde voor de 6R neem ik aan?
Ik heb zelf ook een 6R, dus is exact hetzelfde. Je kan er ook voor kiezen om de USB op de radio aan te sluiten.
Momenteel heb ik het zelf erg druk, ik kan je uiteraard wel helpen mocht je vragen hebben. Het is erg simpel hoor!
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Ik heb zelf ook een 6R, dus is exact hetzelfde. Je kan er ook voor kiezen om de USB op de radio aan te sluiten.
Momenteel heb ik het zelf erg druk, ik kan je uiteraard wel helpen mocht je vragen hebben. Het is erg simpel hoor!
Ja weetje ik ben bang dat ik het niet goed aansluit en dalijk kortsluiting oid maak haha dan ben ik verder van huis...dus stuur me een PM als je wat meer tijd hebt en natuurlijk tegen een vergoedinkje hé, het is geen vrijwilligerswerk!
 
Ja weetje ik ben bang dat ik het niet goed aansluit en dalijk kortsluiting oid maak haha dan ben ik verder van huis...dus stuur me een PM als je wat meer tijd hebt en natuurlijk tegen een vergoedinkje hé, het is geen vrijwilligerswerk!
Het gaat om 2 draden. We kunnen natuurlijk altijd eens kijken zodra het weer wat mooier is. Je mag me tegen die tijd wel eens een PM sturen.
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
iemand enig idee of dit aangesloten kan worden bij een RNS510 B versie? zo ja kan ik die dan gebruiken als oplader in plaats van muziek mee af te spelen? (iPhone)
RCD510-RNS315-font-b-USB-b-font-font-b-Switch-b-font-font-b-Cable-b.jpg
 
Ben ik momenteel ook mee aan het klussen, onderdelen komen waarschijnlijk volgende week binnen. Heb een USB unit (zoals op de foto) besteld en een omvormer van 12V tot 5V om achter het dashboard te plaatsen. Deze dan verbinden met de USB unit en dan zou je moeten kunnen opladen!
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
Ik sluit hem helemaal niet aan op de radio, omdat hij dan dient als USB-speler voor muziek volgens mij. Sluit hem aan op de 12V spanning en zet er een omvormer tussen naar 5V. Deze:

image.jpeg
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
Heb m'n aux aangesloten aan de achterkant van de RNS315 en doorgelinkt naar het middenconsole, alleen als ik die aansluit op m'n telefoon dan krijg ik 'geen media beschikbaar'. De aux aan de voorkant van de radio doet het nog wel gewoon. Moet ik die aux-2 via vcds activeren? De optie staat ook niet aangegeven op de radio bij settings. Iemand tips?
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!