Urano grey ervaring

Goedemiddag :)

Hierbij mijn eerste berichtje, ik hoop binnenkort mij voor te stellen met foto's van de polo welke ik mag gaan bestellen.
Echter voor ik deze ga bestellen was ik benieuwd naar de ervaringen van jullie met de kleur urano grey.

Dikwijls zie ik, als ik wat google, verschillende discussies voorbij komen :) Zelf vind ik het een mooie kleur, de metallic
lak kleuren welke ik kan kiezen vind ik, op de deep black na, niet zo mooi namelijk.

Echter begreep ik bij de dealer dat je ALLES ziet met deze kleur. Ik begrijp dat opzich aangezien het een uni lak kleur is en hier meer opvalt
als bij metallic lak.

Nu was ik benieuwd of iemand een tijdje met urano grey mij kan vertellen of het echt zo erg is met de krasgevoeligheid en lak aantasting
zoals ik her en der hoor :)

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  1.0 85KW 
Alvast welkom op het forum!
Mijn ervaring met zwart is anders ook niet zo geweldig haha. Mijn huidige Polo is zwart, maar hierna koop ik nooit meer een zwarte auto, zie je ook alles op.
Maar je hebt wel gelijk, op niet-metallic zie je meer dan op metallic lak. Urano grey is wel een onwijs gave kleur. Dan maar een keer extra naar de wasboxStick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
  • Leuk
Waarderingen: JoPolo16
Dank!
Ha hoe donkerder hoe meer je ziet natuurlijk :) en ik was mn auto vaak met de hand dus op zich is dat geen probleem. Maar was ook benieuwd of mensen ervaring hebben hoe de lak, met normaal gebruik van je auto, er bij staat na een jaar :)
 
Volkswagen  Polo  1.0 85KW 
  • Leuk
Waarderingen: Allison6R
Het grote voordeel van unilakken tov metalliclakken is dat als je bijtipt met een lakstift je dit over het algemeen minder snel en dus minder goed ziet.
Voor de rest is het een kwestie van smaak. Krasschade is toch onvermijdelijk. Ik vind metalliclakken (als ze schoon zijn) dan weer meer 'pop' hebben dan uni's. Succes met je keuze!
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: JoPolo16
Het grote voordeel van unilakken tov metalliclakken is dat als je bijtipt met een lakstift je dit over het algemeen minder snel en dus minder goed ziet.
Voor de rest is het een kwestie van smaak. Krasschade is toch onvermijdelijk. Ik vind metalliclakken (als ze schoon zijn) dan weer meer 'pop' hebben dan uni's. Succes met je keuze!

Dank!
 
Volkswagen  Polo  1.0 85KW 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
(Uiteraard) vind ik urano grey een hele mooie kleur. Ik denk dat de dealer wel gelijk heeft over die krasjes, maar dat geldt niet voor mijn auto. Ik houd hem goed in de wax en was hem met de hand. Ik kan je melden dat er geen krasje op zit ;)

Thx! Goed om te horen, denk dat uni lak kleuren idd wat meer behandeling nodig hebben, maar voor wat hoort wat :)
 
Volkswagen  Polo  1.0 85KW 
Thx! Goed om te horen, denk dat uni lak kleuren idd wat meer behandeling nodig hebben, maar voor wat hoort wat :)

Heb beide lakkleuren gehad. Had eerst Uni lak black op mijn 6R. Echt een drama, of je nu handwast of niet, swirls zijn erg snel zichtbaar hierop, al spiegelde de auto meer dan mijn huidige metallic black.

Al om al ben ik meer tevreden over de metallic dan de uni, en is het voor mij een pre geworden om een auto te hebben met metallic.
 
  • Leuk
Waarderingen: JoPolo16
Heb beide lakkleuren gehad. Had eerst Uni lak black op mijn 6R. Echt een drama, of je nu handwast of niet, swirls zijn erg snel zichtbaar hierop, al spiegelde de auto meer dan mijn huidige metallic black.

Al om al ben ik meer tevreden over de metallic dan de uni, en is het voor mij een pre geworden om een auto te hebben met metallic.
Thx voor je antwoord, was er voor jou een verschil tussen de black en urano grey? Of is in jou optie elke uni lak hetzelfde verhaal alleen zie je het wellicht nog sneller op een zwarte unilak?:)
 
Volkswagen  Polo  1.0 85KW 
Thx voor je antwoord, was er voor jou een verschil tussen de black en urano grey? Of is in jou optie elke uni lak hetzelfde verhaal alleen zie je het wellicht nog sneller op een zwarte unilak?:)
Als ik de kans had gehad, was ik voor Urano grey gegaan of ieder andere donkergrijs. Op zwart zie je werkelijk alles, zeker unilak. Mijn vader rijdt een donkergrijze(metallic) passat rline en daar zie ik bijna geen swirls in de zon ondanks deze echt wel aanwezig zijn. Moet zeggen dat het nu ook erg meevalt op mijn 6C, maar je spot ze zeker sneller dan op urano
 
  • Leuk
Waarderingen: JoPolo16
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!