Upgraden audio-installatie

Net wat @Johan zegt, wat is je budget?

Als je er aan denkt je speakers te vervangen zou ik ook gelijk voor een andere versterker gaan en eventueel in combinatie met een DSP, dit om je geluidsbeeld mooi uit je dashboard te krijgen. Een subwoofer is dan in eerste instantie niet eens noodzakelijk. Behalve natuurlijk als je onwijs hard wilt gaan of meer bas uit je installatie wilt krijgen.

Kijk anders eens naar speakers van Hertz en versterkers van Audison in combinatie met een Audison Bit One (DSP). Zelf heb ik dit ook in mijn auto zitten en het geluid is fantastisch. Als je eenmaal deze merken hebt gehoord wil je niets anders meer.

Als je je budget laat weten kan ik eventueel wel wat leuke setjes aanraden.
 
Voor dat bedrag ga je uiteraard niet redden om alles (nieuw) te kopen (zeker een DSP niet)

2e Hands kun je een mooi setje speakers (zowel voor + achter) krijgen en wellicht als je een paar tientjes extra budget maakt er meteen een versterker aan hangen.

Als je als voorbeeld neemt dat een van mijn composets nieuw al ruim 250euro kost zal je kwa kwaliteit wat moeten inleveren als je het echt nieuw wilt hebben! Ben je anti-gebruikt of is dat nog een optie?
 
Ik ben niet anti-gebruikt. :)

Weet iemand toevallig wat het frequentiebereik is van de OEM speakers (6Q0035411A)? Hier ben ik nieuwsgierig naar. Heb even gegoogled maar kan niks vinden. Ik ben overigens naar een ''Car-HiFi'' shop gegaan en de Hertz speakers spraken me enorm goed aan moet ik zeggen.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Ik ben niet anti-gebruikt. :)

Weet iemand toevallig wat het frequentiebereik is van de OEM speakers (6Q0035411A)? Hier ben ik nieuwsgierig naar. Heb even gegoogled maar kan niks vinden. Ik ben overigens naar een ''Car-HiFi'' shop gegaan en de Hertz speakers spraken me enorm goed aan moet ik zeggen.
Ik heb een volledige hertz installatie van hertz en ben enorm tevreden over de kwaliteit.
Begonnen met een instalatie van 300€ om te testen deze was al zeer goed.
En dan het duurdere spul genomen nu dicht bij de 2000€.
Nog nooit zo tevreden geweest van een caraudio instalatie.
Zeer heldere klank en een zeer breed frequentie band met een composet :)

Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  polo 6R  1.6tdi 150pk 
Ik ben niet anti-gebruikt. :)

Weet iemand toevallig wat het frequentiebereik is van de OEM speakers (6Q0035411A)? Hier ben ik nieuwsgierig naar. Heb even gegoogled maar kan niks vinden. Ik ben overigens naar een ''Car-HiFi'' shop gegaan en de Hertz speakers spraken me enorm goed aan moet ik zeggen.
Frequentiebereik durf ik je niet te zeggen van de OEM speakers.. Welke setjes van Hertz heb je kunnen beluisteren?
 
https://www.caraudioshop.nl/autospe...s/16,5-cm-coaxiale-luidsprekers/hertz-dcx-165

Ik had deze op het oog voor achter. Voren hou ik dan tijdelijk de OEM speakers (welke redelijk zijn), en schaf ik een subwoofer aan (link staat beneden).

https://www.bol.com/nl/p/pioneer-ac...a-inclusief-5-mtr-tulpkabel/9200000059565599/

Ik ben geen audiofiel, dus als het al iets voller klinkt ben ik tevreden. Ik stel mijn speakers dan met m’n radio af op verschillende frequenties. Subwoofer tot 60Hz, speakers achter tot 100Hz, speakers voren daarboven (zijn o.a. De tweeters), maar ik vraag me af welke range de speakers voren hebben. Achter zit dan namelijk een coax setje, maar die tweeter zal amper gebruikt worden ivm de lagere frequenties.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Over de geluidskwaliteit van de boxen die er op dit moment inzitten word ik helaas iets minder tevreden. De kwaliteit is niet wat het hoort te zijn, en het zal me niks verbazen als er een setje goedkope boxjes in zitten die je je oma nog niet als verjaardagscadeau kunt schenken.
Waarom vervang je voor dat geld niet alleen voor je speakers met eventueel een versterker? Zoals je in je eerste post aangaf, zie hierboven, ben je niet tevreden over de geluidskwaliteit van de OEM speakers. Dit ga je niet oplossen met een setje speakers achter en een subwoofer. Hooguit kun je daarmee iets harder gaan omdat je daarmee de lage tonen uit je speakers kunt filteren en de subwoofer dit kunt laten overnemen. Een betere geluidskwaliteit ga je daar in elk geval niet mee creëren.
 
Maar stel, ik neem een budget van 250~€. Wat zou jij dan aanraden om als speakers te nemen? (Keep in mind, er komt ong. 40 euro bij aan materiaal om het aan te sluiten + speakerringen)
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Maar stel, ik neem een budget van 250~€. Wat zou jij dan aanraden om als speakers te nemen? (Keep in mind, er komt ong. 40 euro bij aan materiaal om het aan te sluiten + speakerringen)
Een hertz energy composet voor de originele voor speakers te vervangen 150€. Voor verder te gaan Kan je later de coaxiale ovalen van hertz energy aanschaffen voor in de hoed plank ofzo

Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk
 
Volkswagen  polo 6R  1.6tdi 150pk 
Oke: plannen gewijzigd. Hertz was top geluid en dat wil ik dus het liefst inbouwen;

Ik zoek deze keer een composet voor voren en speakers voor achter. Hierin wil ik het volgende inbouwen:
Hertz ESK 165L.5

Voor achter:
Hertz DCX 165.3

Is dit, volgens jullie, een goed setje met oog op upgradebaarheid met een versterker en sub?
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Oke: plannen gewijzigd. Hertz was top geluid en dat wil ik dus het liefst inbouwen;

Ik zoek deze keer een composet voor voren en speakers voor achter. Hierin wil ik het volgende inbouwen:
Hertz ESK 165L.5

Voor achter:
Hertz DCX 165.3

Is dit, volgens jullie, een goed setje met oog op upgradebaarheid met een versterker en sub?
Hertz ESK 165L.5
Voor van voor is een goede optie (wel tweeters in bouwen op zelf gemaakte manier.) wel niet gemaakt om een versterker op aan te sluiten om meer vermogen te creëren...
Dcx serie zou ik afraden voor achter... Ik zou in de zelfde serie blijven ecx165. 5...

Dit alles werkt perfect samen en is gemaakt om rechtstreeks aan te sluiten op de radio of versterker maar niet om meer vermogen te creëren. Sub is de volgende upgrade

Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk
 
Volkswagen  polo 6R  1.6tdi 150pk 
Ik ben van het weekend in Den Haag wezen luisteren bij Carshop Fortuin.
Er was behoorlijk wat verschil tussen speakers, ik heb geluisterd naar Focal, Gladen en Hertz.
Gladen had ik al eerder gehoord en was toen niet onder de indruk, dit werd daar bevestigd, je kunt met die dingen enorm knallen maar qua geluids kwaliteit is het minder dan Focal en Hertz.

Uiteindelijk bleek Hertz het beste te klinken dus ik heb de Hertz MPK 165.3 aangeschaft.
Natuurlijk is de situatie in de auto heel anders dan in een winkel, de akoestiek en gebruikte componenten zijn anders.
Maar je kunt wel het eerste kaf van het koren scheiden.

Binnenkort maar eens inbouwen, eindoordeel volgt nog.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 130PK 
  • Leuk
Waarderingen: Johan
54D2CB5F-F4C7-428A-8020-53BFBA51F964.png
Ik heb er zelf echt de ballen verstand van, maar het is wel goed om te weten voor de rest. Misschien eens kijken of je voor een mooi koopje zo'n helix externe DSP kunt vinden?

Komt er binnenkort in, gaten voor de sub al gemaakt vandaag.
Ongeveer dit idee, 2 kleinere subs maar niet zichtbaar.
Wel op dezelfde plek
 
  • Leuk
Waarderingen: Johan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!