Update tuning 1.2 Tsi 90Pk ••135 pk VagTechniek

Vandaag ook maar auto laten kietelen door vagtechniek.
Ben zelf geen racer maar je merkt echt dat het soepeler rijdt en zeker sneller optrekt.
Tijdens testrit zeiden ze wel dat euro 95 prima werkt, maar bij tsi euro 98 de auto nog wat soepeler, zuiniger en beter (140 ipv 135 pk) gaat rijden. Misschien dat ik dat eens test maar voor nu, happy.
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk Bluemotion with a touch of VAG techniek 
Die paar pk verschil ga je merken als je hem ook op 98 hebt laten chippen. Anders is het lood om oud ijzer.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Zou kunnen. Weet nie5 hoe het werkt maar neem aan dat vagtechniek wel weet wat ze zeggen.
Zal geen wereld van verschil maken dat geloof ik ook nog wel.

Neem aan dat ze niet aan me verdienen als ik 98 tank
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk Bluemotion with a touch of VAG techniek 
Ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt. Die extra pk's krijg je alleen wanneer je ook op 98 hebt laten chippen. Zie de website van JD voor de verschillende vermogenskrommen voor chippen op 95 en 98. Het scheelt precies die 5 pk. Maar als hij op 95 is gechipt en je gooit er 98 in, werkt dat niet.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Gewoon doen wat jij denkt dat goed is dan wel wat ze jou verteld hebben. De meeste forum tijgers papegaaien andere na of lezen info op een site en doe dan net alsof ze alles weten ;) Vermoedelijk zijn er maar weinig die ook daadwerkelijk hun polo hebben laten tunen. Ik ben zelf ook intensief aan het onderzoeken wat waar hoe en wanneer om van mijn 95pk circa 130pk te laten maken.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
  • Leuk
Waarderingen: dov
Gewoon doen wat jij denkt dat goed is dan wel wat ze jou verteld hebben. De meeste forum tijgers papegaaien andere na of lezen info op een site en doe dan net alsof ze alles weten ;) Vermoedelijk zijn er maar weinig die ook daadwerkelijk hun polo hebben laten tunen. Ik ben zelf ook intensief aan het onderzoeken wat waar hoe en wanneer om van mijn 95pk circa 130pk te laten maken.
Ik neem aan dat je je hiermee indirect tot mij richt. Ik wil best een discussie over dit onderwerp aangaan. Maar die behoort wel te worden gevoerd ogv inhoudelijke argumenten. Niet onderbouwde oordelen over de persoon of personen die een jou onwelgevallige argumenten presenteren, horen in een fatsoenlijke discussie niet thuis.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik neem aan dat je je hiermee indirect tot mij richt. Ik wil best een discussie over dit onderwerp aangaan. Maar die behoort wel te worden gevoerd ogv inhoudelijke argumenten. Niet onderbouwde oordelen over de persoon of personen die een jou onwelgevallige argumenten presenteren, horen in een fatsoenlijke discussie niet thuis.
Allebei goed bedoelde feedback en dat is waar het om gaat hier, toch?
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk Bluemotion with a touch of VAG techniek 
Allebei goed bedoelde feedback en dat is waar het om gaat hier, toch?

Wel als het inhoudelijke feedback betreft, uiteraard. Niet als het puur gaat om het kwalificeren van de andere persoon/personen. Daar schiet niemand iets mee op. Draagt niets bij aan een discussie. En tref je een ander, dan heb je ook nog kans dat het snel uit de hand loopt op zo'n medium als dit. Been there, done that. Dus laten we ons alsjeblieft beperken tot de inhoud.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
@Rosinfield in mijn eerste zin refereer ik naar "de meeste", als jij jezelf aangesproken voelt...dan kan ik daar natuurlijk niets aan doen. Feit blijft wel dat op fora's veel leden maar wat roepen wat andere al hebben geroepen en het vaak niet gebaseerd is op eigen ervaringen. Als jij je auto's altijd al heb laten tunen...dan gaat "de meeste" duidelijk niet over jou.

Nu weer on topic, als het tune bedrijf advies heeft gegeven, dan moet je er maar vanuit gaan dat het advies gebaseerd is op de diensten de ze geleverd hebben.

@Myfirstpolo888 bij twijfel, gewoon nog een keer contact opnemen met het betreffende tunningsbedrijf.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
Waar het mij om gaat, is dat het aantoonbaar onjuist is dat een op 95 gechipte auto significante vermogenswinst krijgt wanneer je er 98 in gooit. Ask any expert.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Je zal vast gelijk hebben...echter weten we op dit moment niet op welke wijze de polo getuned is. Dat moet hij gewoon navragen en niet aan jan en alleman op fora's vragen. Iedereen kan wat anders zeggen....schiet je niets mee op.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
Sowieso beter om na tuning 98 te tanken, even los van de vermogenswinst kwestie. Overigens lees ik nu ergens dat die winst er wel is omdat de motor na tuning meer vraagt en het niet krijgt met 95. Wat dus leidt tot wat minder pk's. Nieuw voor mij, dus mogelijk zat ik fout. In dat geval mijn excuses.
https://www.squadra-tuning.nl/techniek/chiptuning-en-benzine/
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Met mijn vorige bluegt heb ik meerdere malen 98 getankt en 102 comp, ik merkte geen verschil met 95. Auto was naar mijn weten niet gechipt. Motor liep niet significant rustiger of soepeler. Op mijn gti moet ik het nog uitvinden, tot nu toe alleen 98 getankt
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Wat mij bij dvx is verteld tijdens het tunen op de vraag of ik voorkeur had om op 95 of 98 te rijden.

98 is klopvaster tov van 95. Dit houd in dat de auto minder snel gaat pingelen op 98 en de timing van de ontsteking verder vervroegd kan worden waardoor je er wat meer vermogen uit kan halen.

Als je je auto laat tunen op 95 heeft 98 qua vermogen of wat dan ook geen enkele meerwaarde.

Als je de auto op 98 laat tunen kan er wat meer vermogen uit worden gehaald op basis van bovenstaande.
Als je vervolgens toch 95 tankt, zakt je vermogen iets 5 a 10 pk tot 95 niveau omdat de auto gaat pingelen als je het maximale aan vermogen vraagt, daar is die immers op afgesteld. Dus wordt de timing minder vervroegd dus iets minder vermogen.

In de dagelijkse praktijk betwijfel ik of je het verschil tussen 95 en 98 tuning überhaupt zou merken. Maar placebo is inderdaad heel sterk soms [emoji16]. Schone auto, lekkere audio +10pk.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Ik tank overigens ook 98 (BP Ultimate) omdat ik het idee (!) heb dat ie er wat beter, soepeler op loopt. En alle drie mijn vorige VAG auto's waren iets zuiniger op 98. Niet zodanig dat het uit kan echter
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Grootste reden voor mij om al 102 te tanken voor de chip is de schone uitlaten :mrgreen:.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Het chippen gebeurt volgens mijn met standaard software,
Of JD en vagtechniek voor elke auto custom software gebruiken betwijfel ik.
Ik denk dat ze het meer optimaliseren omdat geen enkele motor het zelfde is.(dus hier en daar wat waardes aanpassen)
Indien je de auto brengt met 98 zou die daar de meeste wint mee halen.

Maar of wij het verschil gaan merken tussen 130 en 135pk... dat zal wel mee vallen.
Het gene waar je wat van merkt is het koppel van de motor of te wel NM.
 
Stage 1 tuning gebeurt met standaard software. Wel wordt altijd wel een ritje gemaakt met de laptop erbij om eea te checken en zonodig fine te tunen
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Stage 1 kan ook op-maat en daar valt zeker nog meer uit te halen dan de standaard remap.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!